Los bericht bekijken
Oud 25 september 2008, 22:49   #19
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik vrees dat daar alleen maar mee aangetoont is dat diegenen van je lijstje die creationisme zien als wetenschap ( eerder dan geloof ) zichzelf loochent als wetenschapper
Het is toch bijzonder moeilijk om toe te geven voor atheisten dat jonge aarde bijbels creationisten geen probleem hebben met (echte) wetenschap ... .

Citaat:
al de rest die je daar opsomt zijn
ófwel mensen die zich netjes aan de wetenschappelijke methode hebben gehouden doch volledig daarnaast gelovig waren/bleven
ófwel mensen die van huize uit christelijk waren/bleven
Iemand als Isaac Newton schreef meer over God en de bijbel dan over wetenschap en toch denk ik dat vele wetenschappers van vandaag zijn bijdrage aan de wetenschap heel erg bruikbaar vinden.

Citaat:
dat je al 'christenen' zondermeer opvoert om de ploeg te versterken zegt al genoeg .... je had net zogoed kunnen nagaan wiens van de heren zijn vrouw dagelijks sloeg .. ook een gebruik die dagen
Iedereen op de lijst is een jonge aarde bijbels creationist. En wat betreft die laatste paar namen die ik even apart bespreek, christen in die tijd was wat anders dan in onze tijd ... het was toen vrij normaal als christen en zelfs als niet christen om in een jonge aarde te geloven. Deze mensen leefden allemaal nog voor de reformatie trouwens.

Citaat:
en wat je opmerking over Columbus ed betreft.... die volledig naast de pot gerukt ( zelfs foutief in dit geval )... waarom zouden we dat erbij vermelden als het bv verder irrelevant was
velmeldt of niet... blijkbaar niet in de doofpot gestoken anders had je die lijst nooit hgehad
Een van de redenen van zijn ontdekkingsreis was het verspreiden van het evangelie .. dat lijkt me bijzonder relevant om te vermelden.

Daarnaast vrees ik dat het niet vermelden van hun geloof geen toevalligheid is maar bewust zo gedaan om vooral de mensen niet te laten denken dat vele bekende personen uit het verleden bijbelse christenen waren. Het zou wel eens een paar vervelende vragen kunnen oproepen ... .

Citaat:
btw waarom heb je Darwin zelf niet geplaatst ?
Omdat hij geen christen was ... . Ik kan toch moeilijk een atheist op mijn lijst zetten ... .

NB : het valt me op dat zovele atheisten zo persoonlijk worden in dit topic .. . Blijkbaar vindt ons vriendje satan en zijn volgelingen het niet zo leuk dat er een lijstje met jonge aarde bijbels creationistische wetenschappers op het forum wordt gezet.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden