Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
wie heeft die claim dan ooit gedaan ? ... dat vraag ik me dan wel even af
|
Ik ben deze claim toch al een paar keer tegengekomen in de evolutie vs creatie topics.
Citaat:
maar als het is zoals jij het ziet en dus als het geloven betekent het accepteren van de bijbel incluis het lettelijke scheppingsverhaal dan liggen de zaken heel wat anders
dan kan dat alleen maar tot op de moment dat beiden 'botsen'
|
Nee er zijn ook christenen in onze tijd die (wellicht ? ) naar de hemel gaan en die in een theistische evolutie of progressieve creatie of iets dergelijks geloven. Maar ze zitten wel fout kwa doctrine op dit vlak. Echter dat is geen reden om naar de hel te gaan ... . Er zijn ook christenen die gewoon het evangelie verspreiden en die verder zich geen vragen stellen bij het OT.
Dit is 1 van de redenen dat ik integenstelling tot anderen niet zal beweren dat christenen die geen jonge aarde creationisten zijn sowieso niet gered zouden zijn. Persoonlijk denk ik wel en kan ik het me moeilijk voorstellen dat iemand die al lang christen is nog steeds de evolutieleer kan accepteren maar dat is dan eerder als gevolg/bewijs/indicatie van uw wedergeboorte en geen vereiste.
Maar een echte christen die doet wat de bijbel zegt kan volgens mij onmogelijk evolutie accepteren. Als je zoals Sam Gipp zegt de bijbel als uw absolute autoriteit hebt wat christenen zouden moeten hebben op vlak van geloof en gebruiken dan kan je onmogelijk vanuit de bijbel accepteren dat de evolutie correct is. Natuurlijk u kan het als christen altijd oneens zijn met God en de bijbel zolang je maar beseft dat uw mening niet correct is dan of dat u de bijbel dan toch niet als uw absolute autoriteit accepteert.
Ik wil toch ook even iets anders rechtzetten ook omgekeerd is het niet zo dat een geloof in een jonge aarde u al meteen een christen maakt ... ook andere religies hebben vaak een aantal gelovigen die jonge aarde creationisten zijn of je hebt mensen zoals Pindar die de evolutie verwerpen en geen christen zijn.
Citaat:
wat moet bv een geoloog dan als hij bv ergens tot de conclusie zou komen dat die of gene aardlaag een ouderdom heeft van enkele miljoenen jaren ?
kan je me dat eens even uitleggen ?
|
Geloof het of niet maar er zijn ook bijbelse geologen ... . Het enige wat er verandert is dat de geologische kolom wordt vervangen door de zondvloed als startpunt en men dus tot andere conclusies komt.
Maw als een bijbels geoloog een fossiel vindt dan neemt die aan dat dat organisme tijdens de zondvloed is begraven of kort daarna terwijl een evolutionair geoloog er dan vanuit gaat dat dat fossiel miljoenen jaren oud is. Dit enkel en alleen omdat beiden een ander startpunt hebben.