Los bericht bekijken
Oud 25 september 2008, 23:17   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Het is toch bijzonder moeilijk om toe te geven voor atheisten dat jonge aarde bijbels creationisten geen probleem hebben met (echte) wetenschap ... .
ik heb helemaal geen problemen met wat toe te geven ( moest er iets toe te geven zijn )
jij echter ... da's andere koek
de lijst die je gaf handelt helemaal niet over wetenschappers die jonge aarde bijbels creationisten zijn

Citaat:
Iemand als Isaac Newton schreef meer over God en de bijbel dan over wetenschap en toch denk ik dat vele wetenschappers van vandaag zijn bijdrage aan de wetenschap heel erg bruikbaar vinden.
dat weet ik wel, so ?

schreef hij ook iets in de zin dat de aarde maar een 6000 jaar oud zou zijn aldus de bijbel en volgens zijn berekeningen ( even verondersteld ) meer dan 600.000 ?
als het probleem zich niet stelt ( en dat deed het ook niet lange tijd ) is het een valselijke vergelijking, dirk001

Citaat:
Iedereen op de lijst is een jonge aarde bijbels creationist. En wat betreft die laatste paar namen die ik even apart bespreek, christen in die tijd was wat anders dan in onze tijd ... het was toen vrij normaal als christen en zelfs als niet christen om in een jonge aarde te geloven. Deze mensen leefden allemaal nog voor de reformatie trouwens.
voil�*... je zegt het zelf
als je die christenen van die tijd(en) tot jonge aarde creationisten rekent _ergens heb je ook een punt_ dan heb je gelijk, maar alleen in zuiver semantische zinmaar dat alleen maar omdat het conflict zich niet stelt.... meer niet

btw je weet evengoed dat de term 'jonge aarde creationisme' nog niet zo oud is en net een reactie is/was op de consequenties van de wetenschap... vroeger sprak men gewoon van creationisme

en daar hoef je zelfs Darwin niet voor... geologie, radiologie... noem maar op wijzen eveneens op een veel oudere leeftijd

Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2008 om 23:18.
praha is offline   Met citaat antwoorden