Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida
Hitler gebruikte het christendom overduidelijk. Hij vond het zelfs mogelijk jammer dat hij het christendom kreeg en niet de meer oorlogszuchtige islam. Oh wee, Hitler is waarschijnlijk een atheïst,... ^^
Dit flauw afkooksel van Godwins wet heeft niets met het topic te maken eigenlijk.
|
We zien dit misbruik ook in de amerikaanse politiek waar zowat elke president zich christen noemt omdat hij anders niet verkozen raakt. Een beetje zoals vroeger bij de romeinen waar vele keizers privaat eigenlijk niet geloofden maar publiekelijk toch maar zeiden dat ze in goden geloofden. Het is zowat de oudste truuk denk ik.
Als er in de VS een echte christen aan de macht zou komen dan zou je "change" zien vermoed ik. Ik vermoed dat dit ook 1 van de redenen is voor al de persoonlijke aanvallen op Sarah Palin. Ze is extreem populair bij de evangelische christenen (McCain had zo iemand nodig als hij kans wil maken om te winnen want hij is zelf veel te soft voor zowel conservatieven als christenen) en dat kan natuurlijk niet voor al die links liberale mediazenders en hun vriendjes.