Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun
6) Maar inderdaad, als jij leent dan is een hogere inflatie op zich positief. Maar je moet niet doen alsof dit voor de economie in zijn geheel positief is. Want wat jij wint, is het verlies van een spaarder.
|
Als je geen variabele rentevoet hebt ...
En zo voordelig is dat ook weer niet. Velen kunnen nl in zo een tijd van crisis hun lening niet meer terugbetalen omdat ze hun job verliezen of omdat de prijzen stijgen en uw loont niet meestijgt en dergelijke. Ik vrees dat schulden hebben tijdens een crisis helemaal niet goed is en we zitten nu wel degelijk in een crisis die meer en meer op de jaren 30 gelijkt.
Wat je eigenlijk vergeet is dat mensen die met schulden zitten een extra kost hebben vergeleken met anderen die geen schulden hebben en in dit geval nu de huizenprijzen dalen is uw onderpand minder geld waard (in Belgie nog niet echt, maar in vele andere landen wel ) en dus zit je een lening af te betalen voor iets dat in waarde is gedaald.
Ik vrees dat er tijdens een crisis maar een klein clubje van winnaars is en dat zijn diegene die de crisis hebben uitgelokt (ja u leest het goed UITGELOKT) en die daarna dus exact weten wat ze moeten doen want zij komen dan ook met de oplossing natuurlijk .. .
Wie tot nu toe beter wordt hiervan zijn de centrale banken want ze krijgen overal meer macht en daarnaast zie ik een klein clubje van grote banken die de rest cadeau krijgen. Het lijkt me dat we daar dus moeten zoeken naar de mensen die de crisis hebben uitgelokt.