Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde
Laat me niet lachen, System.
Vooreerst even terzijde : de Nederlandssprekende Belgen zijn Vlamingen.
Een onderscheid, zoals dat voor de Franstaligen in België past, dient voor Vlaanderen niet gemaakt te worden. Het oude verdeel-en-heers syndroom dat destijds nog pakte met de Vlaamse boerkes enerzijds en de Beulemansen anderzijds, ne colle plus, l’ami.
Maar terzake.
Uw uitermate losse pols-stelling, als zouden de Franstalige Belgen of de Walen Vlaanderen bijgebeend hebben binnen dit en 15 �* 20 jaar, is een lachertje.
Wat sinds 1830 op verre na nooit is gelukt, zou nu plots in een jaar of vijftien gepiept worden, alsof het kinderspel is ?
Dat zou niet enkel een volkomen ommezwaai van de mentaliteit der Franstaligen vergen, maar tevens een aantal economische en politieke mirakels waar men in de wereld zou van opkijken.
Niets – ik herhaal : NIETS – wijst er op dat dit te verwachten of zelfs mogelijk zou zijn.
Maar zelfs als we uw waangedachte voor realiteit zouden aannemen - quod non – weten wij allen zeer goed dat Wallonië en de Franstalige Brusselaars NOOIT zouden bereid zijn van Vlaanderen enig financieel respijt of zelfs maar de minste steun te verlenen.
Wat Vlaanderen nu reeds quasi 180 jaar lang doet voor Wallonië, zou Wallonië nooit voor Vlaanderen doen.
Dat weet u net zo goed als wij.
Vous nous faites rire avec vos histoires belges, l’ami. Maar hou het een héél klein beetje geloofwaardig, OK ?
|
De rijke franstalige "Belgen" wonen sinds lang in Vlaandere, zijn perfect tweetalig want ze werden door Papa en Maman naar Nederlandstalige scholen gezonden en hoipen in sommige gevallen op een snelle Vlaamse onafhankelijkheid omhet profijt dat ze reeds hebben door de zeer liberale vlaamse succesierechten nog te vergroten. Hun eigen kroost sturen ze inmiddels naar privé scholen in Zwitserland, Engeland of Amerika zodat die voor "Native English Speakers" kunnen laten doorgaan & waar ze zich zullen ophouden zal hun worst wezen - hun inversteringen doen ze in India, Brazilië
of nog elders.. dat hun kinderen op hun beurt nog Nederlands zullen spreken bertwijfel ik ook al heten ze Vandenmeulebroecke...