Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2008, 13:20   #133
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een onderstelling die geclaimd wordt door allerlei berekeningen, en dit zijn geen bewijzen indien u naar tastelijke bewijzen zoekt, maar argumenten gebaseerd op berekeningen en onderstellingen !
Die berekeningen zijn gedaan door de wetenschap. Het enige wat religie doet is stellen dat ''het gewoon niet waar kan zijn''. Op basis van? Juist, niets.
Citaat:
God kun je ook bewijzen door te claimen een aan te halen naar statments die in de natuur bestaan, er zijn vaste logische bewijzen, die naast de berekeningen kunnen gezet worden en die volgens mij met hetzelfde relativerings vermogen kan bewezen worden !
Door te kijken naar de natuur leren we veel van onszelf. Veel mensen vinden het zo verwonderlijk wat ze zien, dat ze stellen dat er wel ''magie'' of ''een goddelijke kracht'' aanwezig moet zijn. Maar dit is natuurlijk veel te simplistisch. Sommige dingen zijn niet voor de menselijke geest in het bereik, maar dat betekent nog niet dat het ook maar iets met religie te maken heeft.
Citaat:
Maar ja, u zoekt natuurlijk naar het bewijs die u als "bewijs" ziet, in dit geval moet je natuurlijk wel erbij zeggen welke zijn de maatstaf die gebruikt kan worden om tot een bewijs te komen die u ernaar prefereert ?
Empirisch bewijs.
Citaat:
En euh, simpele dingen voor simpele gelovigen ? Ik heb liever simpel te zijn dan te streven naar een modelburger die op het laatste tot het nihilisme en fatalisme beeindigt, ofwel aan een touwtje ofwel door overslikken van depressiva pilletjes !
Ik ben noch nihilistisch, noch fatalistisch. Noem me maar een scepticus die vrolijk en vrij in het leven staat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden