Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2008, 14:42   #190
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten we dan ook permanent bannen?
Schending van privacy.

1/ Knippen van het bericht. Zelfs indien het poster zelf is die de informatie vrijgeeft.
2/ 5 strafpunten.
3/ Duidelijk de reden van de knip zetten.
4/ Als er klachten binnen komen over de knip kan je dieper graven. En zelfs een pernamente ban overwegen. Een pernamente ban is een ernstige straf. Die moet je dus geval per geval bekijken. En daar is jouw ervaring de belangrijkste basis.
5/ Als er kritiek komt op de pernamente ban, en er worden nieuwe feiten aangeleverd, dan zal je die op basis van dezelfde ervaring de ban moeten herzien.

Ik denk dus dat de nood tot het uitzoeken van de dingen zich pas stelt later in de "workflow". Het is niet jouw eerste taak.

Ik weet niet of je daar kan inkomen.

Het beperkt de tijd die je steekt in het modereren. En de eerste stap is voor iedereeen (dus onpartijdig) gelijk. Iedereen gelijk voor de wet (reglement) van het forum. Het maakt dus niet uit of het forum lid dezelfde fout zelf reeds eerder gemaakt heeft. Dat is zoals kinderen die wijzen en zeggen "hij begon eerst meester". Daar zouden jullie bij voorkeur moeten uitblijven.