Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2008, 22:18   #15
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Ikzelf doe het niet doch ik verzamel wel doeken van een schilder die binnen 10 jaar beslist astronomische prijzen zullen halen, de nieuwe Picasso als je het mij vraagt... Ik koop zijn werk omdat ik het persoonlijk graag zie doch ik weet dat er veel mensen zijn die kunst kopen speciaal voor het rendement op lange termijn (soms op korte termijn als de kunstenaar in kwestie plots doorbreekt, kwestie van geluk!) Zijn er hier forumleden die op die manier kunst verzamelen? Of die dat als een alternatief zien voor gewoon beleggen?
Je moet er niet te erg op rekenen.

Tegenwoordig schildert jan en alleman, er zijn zovelen tegenwsoordig die schilderen, terwijl dit vroeger helemaal niet zo was.

Nog iets: kunnen nog bepaalde stijlen gecreëerd worden? Praktisch zijn alle kunstvormen al uitgevonden die uit te vinden waren.

En als je dan toch iets gekocht hebt van iemand die toevallig, later/véél later, wèl beroemd en gegeerd wordt, dan zal jij er niet echt meer van kunnen profiteren, lijkt me.