Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Vandaag besteed HLN een kwart bladzijde aan het opdoeken van Zwart of Wit.
Ook op het eerste blad staat een kleine foto van Jurgen met de tekst:
Mijn programma irriteerde linkse politici
Proficiat aan "Het laatste Nieuws" voor deze eerlijke commentaar.
Nu, ik citeer toch een opmerkelijk citaat uit het verslag.
HLN:
Welke toekomst ziet de verbannen Verstrepen voor zich?
JURGEN:
Ik overweeg een politieke carrière .Verschillende partijen willen dringend met mij praten over een plaats op de lijst.Ik ga die voorstellen ernstig bekijken.Nu mijn programma is opgedoekt, kan ik mijn strijd misschien beter voeren in de wetstraat zelf.
Even polsen...
Welke partij zal Jurgen believen.
Pas op, de vraag is NIET, welke partij zou hij volgens "U "het best begunstigen.
|
1)Als er verschillende politieke partijen met hem praten kunnen niet alle establishment partijen tegen hem zijn. In concreto zou dat betekenen dat enkel SP-a hem heeft gekloot en buitengewerkt.
2)De verkiesbare plaatsjes zijn al uitgedeeld. Misschien kan een onbekende Blokker die op een verkiesbare plaats staat 'uit gebrek aan beter' nog plaats ruimen op bevel van de Vanhecke en co maar dat zie ik zeker bij de liberalen of CD&V nog niet gebeuren. De plaatsjes zijn daar iets duurder (zeker na al dat gepruts

)
3)Conclusie. Het zal dus het Blok of het Blok worden waarmee direct alle 'vooroordelen' bevestigd zullen worden. Nu ik begrijp dat ie liever een parlementaire pré opstrijkt dan in de rij te gaan staan aan den dop.