Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2008, 12:08   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Volgens Bill Gates komt er geen economische depressie

Bill Gates ziet op korte termijn wel een vertraging, maar geen grote depressie, laat staan het einde van het kapitalisme ( met dat laatste doen de kommunisten mij ook goed lachen ).

Een aantal mensen schrijven als reactie dat Gates niets van economie kent. Ook plezant om te lezen. Maar ik heb op dat punt toch meer vertrouwen in de analyse van de rijkste man ter wereld dan in de lullige argumentaties van de voorstanders van een staatseconomie alla Sovjetunie.

Hieronder het artikel:

Citaat:
Bill Gates , de medeoprichter van Microsoft en een van de rijkste mensen ter wereld, ziet de financiële crisis in de VS niet als het einde van het kapitalisme en vreest ook niet dat er een depressie aankomt. Dat heeft hij tijdens een televisie-interview gezegd. "Het lijkt erop dat de economie een beetje kan gaan vertragen, maar ik zie niets dat in de richting van een grote recessie of depressie wijst", aldus Gates op CNN.

Correctie
De crisis die door de instorting van het subprimesysteem is ontstaan, vraagt om "een zekere correctie", aldus Bill Gates, "maar fundamenteel gesproken hebben we geen grote verstoringen gezien in de bereidheid van bedrijven om te investeren".
...
"De hoeveelheid innovatie, de hoeveelheid investeringen is op dit moment groter dan ooit tevoren", benadrukte Gates.

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 oktober 2008 om 12:09.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden