Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2008, 13:29   #24
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ook wanneer de reclame perfect past bij datgene waar je e-mail over gaat?
Ja, zie daarvoor puntje 17 in de Terms of Services:

17. Advertisements

17.1 Some of the Services are supported by advertising revenue and may display advertisements and promotions. These advertisements may be targeted to the content of information stored on the Services, queries made through the Services or other information.

17.2 The manner, mode and extent of advertising by Google on the Services are subject to change without specific notice to you.

17.3 In consideration for Google granting you access to and use of the Services, you agree that Google may place such advertising on the Services.

Citaat:
Dat vind ik eerlijk gezegd een stap te ver, en gmail is bij mijn weten ook de enige die zich daarmee bezighoudt.
Ik kan dat standpunt begrijpen, maar ik kan evengoed Google snappen. Zij hebben nu eenmaal de technologie in huis (AdSense) om context-gerelateerde reclame aan te bieden. En aangezien meer mensen gaan klikken op reclame die ligt in hun interessesfeer dan op algemene reclame is dat vanuit zakelijk standpunt perfect te verdedigen.

Als eindgebruiker kan dat wel wat vreemd overkomen, zoals "Ai ai Google kan m'n mail lezen.", maar pakweg Microsoft (hotmail, live mail) kan dit evengoed alleen valt dit de gebruiker niet op.