Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger
Stel je voor je hebt een luizige baan en je wilt succes-auteur worden die rijkelijk kan leven van de opbrengst van zijn boeken... Dan ga je na je (kantoor/fabrieks)tijd toch iedere dag tot een stukje in de nacht teksten zitten brouwen tot je een compleet boek hebt... Desnoods drie jaar later pas... Maar dan (beeld je in!) ligt je boek in de winkelrekken en stort iedereen zich massaal op jouw produkt... Het vervolg laat zich raden... Je geeft je klotebaan op en hebt ineens TIJD ZAT om rustig en op je eigen tempo de ene bestseller na de andere te fantaseren...
Zo is het precies de schrijfster van de Harry Potters vergaan... Toen die haar eersteling schreef leefde ze op de rand van de afgrond in een armetierig studio'tje en leefde ze van het OCMW (of de Britse variant daarvan)... nadien kwam het geld met bakken uit de hemel gevallen en sindsdien is ze de rijkste vrouw van de UK (na de Queen), misschien zelfs al rijker intussen... Als ik me niet vergis meen ik zelfs ergens gelezen te hebben dat ze zelfs zelfdoding overwoog in haar armoe-periode omdat ze het niet meer zag zitten...
Het kan verkeren, zegt men dan, een enkel boek kan je leven veranderen... zo ineens...
|
Er zijn maar een handvol mensen die dat kunnen waarmaken ze