Los bericht bekijken
Oud 7 oktober 2008, 11:00   #728
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Jaja...
http://www.stormfront.org/forum/show...ed-137320.html

Vooral post nummer 5 is nogal humm, "bedenkelijk"

Als jullie echt niet willen zien (ofwel zitten jullie hier aan damage control te doen voor de partij) in welke milieu's deze liederen worden gezongen...
Tja, weeral die kaars en die bril en dienen uil zeker?
Muziek is kunst. Ik zal het nog eens zeggen. Ieders zijn genre. Is zoals schilderijen. De ene ziet graag moderne kunst de andere wat anders . De ene houd van naakt en de andere van landschapen of stil leven. Met muziek is dat eender. Zo zijn er die van Tiroler muziek en zang houden, helemaal niet aan mij besteed, en anderen die dan weer een voorkeur hebben voor het Franse genre. Nog andere houden van soldaten liederen, marsmuziek, sommige van het lichtere Amerikaanse Glenn Miller genre, andere dan weer van het zwaardere strijdlustige Duitse genre, beiden uit het oorlogsverleden.

Was Glenn Miller een oorlogsmisdadiger? Nee .
Waren de componisten van de Duitse marsmuziek oorlogsmisdadigers? Nee

Ik stel U hierbij slechts één vraag. Wanneer die Duitse muziek moet verboden zijn vanwege dat ze gebruikt werd door de nazi’s, moet dan ook Glenn Miller niet verboden worden vanwege het door Amerika inlijven van bepaalde nazi figuren aan het einde van de oorlog, waar deze andere identiteiten verstrekt werden door Amerika om ze van vervolging te vrijwaren met als doel ze te kunnen inzetten in hun eigen projecten?
Garry is offline   Met citaat antwoorden