Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Volgens Demol in het laatste tweetalige nummer van Feiten/Réalités zal het blok, indien het moest in een situatie komen dat ze de Brusselse regering kan blokkeren, dat niet doen. De franstaligen hebben helemaal niets te vrezen, aan het statuut van Brussel zal niets veranderen...
Awel, hoe zit dat nu, gaat het blok geen gebruik maken om, te beginnen in Brussel, Belgie af te takelen als het daartoe, door een volstrekte meerderheid langs Vlaamse kant, in staat is?
Kan iemand mij eens vertellen hoe het zit? Klare taal want ik ben, zoals iedereen weet, maar matig tot minder begaafd.
Als dat waar is zijn vergeleken met dat scenario, de Egmontakkoorden een grote vlaamse overwinning geweest. 
|
En wat had je dan gedacht? Dat er als grote kop boven een artikel zou staan 'Vlaams Blok zal Brussel blokkeren' ?
Waarom mogen de francofonen hun onverdraagzaamheid niet bewijzen door de Vlaamse vertegenwoordiging in de Brusselse regering te weigeren?
Uiteindelijk zal Brussel na de splitsing ook nog altijd moeten bestuurd worden. En 't is mijn gedacht dat de Brusselaars dat niet zullen overlaten aan een partij die het bestuur van een stad onmogelijk heeft gemaakt.