Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2008, 00:47   #215
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellspawn NL Bekijk bericht
Fout mevrouwtje, ik haal helemaal niks van islamitische propagandasites... Je interpreteert bij het leven... Ik heb het e.e.a. nagelezen uit de Koranversie (met commentaar) die ik hier al eerder elders op dit forum heb geciteerd... Maar dat heb je blijkbaar over het hoofd gezien, misschien kun je nog even nazoeken waar dat staat?

Heb je al wel eens een andere koranvertaling ter hand genomen aangezien uw tekstjes niet stroken met bvb deze online vertaling van de koran.

http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?go=NL

De vertaler van uw versie is trouwens een lid van de Ahmadiyya sekte die niet tot doel heeft de nare waarheid over de islam te zeggen doch om die zo rooskleurig mogelijk voor te stellen om maar zieltjes te kunnen winnen. Om de islam te propageren.

Maulana Muhammad Ali, is a religious scholar belonging to the "Lahore Ahmadiyya Movement for the Propagation of Islam

Naast de koran zou je trouwens ook andere boeken ter hand moeten nemen die meer uitleg over de koran verschaffen. Hadits Soenna etc. Om u de schellen van de ogen te doen vallen.

Uw hele uitleg klopt immers van geen kanten. Zoals Circe reeds vermeldde werd mohammed helemaal niet vervolgd maar werd hij beschouwd als de plaatselijke dorpsgek. Ook stammen de meer tolerante verzen in de koran (die later werden herroepen en vervangen door de intolerante) uit de beginperiode van roofmoordenaar mohammed toen hij nog maar een handvol volgelingen had en niet veel macht had om zijn ware nare gelaat en dat van zijn 'geloof' aan de mensheid te tonen, die zijn misdadige carriere begon als caravaanovervaller en die nu gretig worden gebruikt door islampromotors om hun islam bij achteloze mensen aan de man te brengen de nare waarheid over islam verzwijgend alsof islam 'peace and tolerance' zou zijn en enkel geweld zou toelaten om zich te verdedigen en het terrorisme helemaal niet zou ondersteunen. Niks is minder waar. Als u mij niet zou geloven kijk dan hier eens naar.

Hier kunt u het begin van misdadiger mohammeds carriere nalezen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Hier een verklaring van een ex-moslim die de islam jaren heeft zitten bestuderen en die na de schellen van de ogen te zijn gevallen, die de rug heeft toegekeerd. U kunt lezen waarom.

Citaat:
Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam" en een onkenning van hetgeen de 4 scholen van de Islam zeggen. Het stramien is telkens dat de goede passages uit de koran algemeen geldig zijn en de wreedaardige passages contextueel en enkel voor een specifieke situatie bedoeld. De koran maakt helemaal geen onderscheid tussen verzen die contextueel of algemeen geldig zouden zijn. De negatieve kanten van de Islam worden goedgepraat door kromme redeneringen, door zaken te verzwijgen, door foute vertalingen van het arabisch en door regelrechte leugens.

Ik ben nog niemand tegengekomen die mij kan vertellen door welke passages hij of zij ontroerd is of zich geraakt voelt of wat voor nieuws Muhammed gebracht heeft dat nog niet in het christendom of het jodendom voorzien is, behalve de goed uitgewerkte jihad-ideologie en het bedreigen en tot vijand verklaren van iedereen die niet in Allah en Muhammad geloven. Er dient gevochten te worden tot de hele wereld de islamitische wetten aanvaardt. Zoals geïllustreerd in volgende passages uit de Koran en de authentieke overleveringen van Bukhari:

Koran 2:193. "En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen."

Koran 8:39. "En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen."

Authentieke overlevering van Bukhari Boek 2 “Geloof”, Nummer 24: Allah's Boodschapper heeft gezegd: "Ik heb (van Allah) opdracht gekregen om te vechten tegen de mensen tot zij verklaren dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah en dat Muhammad Allah's Profeet is, en tot zij de gebeden perfect uitvoeren en de verplichte aalmoezen geven (zakat), en indien zij dit doen, dan hebben zij hun leven en hun bezit tegen mij beschermd behalve wat betreft de Islamitische wetten waarvoor zij rekenschap dienen af te leggen tegenover Allah."

De koran is zonder meer het wonder van de Islam. Ik denk dat de Profeet Muhammad echt zo ongelooflijk geniaal was dat hij een boek met

- absurditeiten (de zon gaat onder in een modderige poel Koran 18.86),
- tegenstrijdigheden (de ene keer heeft iedereen het recht zijn eigen godsdienst te belijden (Koran hoofdstuk 109), de andere keer moeten deze zelfde mensen gedood worden Koran 9.5),
- denkfouten (de Joden zeggen dat Jezus de Messias en een profeet van Allah was in Koran 4.157) en
- hatelijkheden (de ongelovigen zijn brandstof van de hel Koran 2.24)

"verkocht" gekregen heeft als boek van Allah en het summum van communicatie tussen Allah en de mens. Het perfecte boek. Dit boek is intussen zo heilig geworden dat het mishandelen ervan een legitieme reden kan zijn tot moord.

Trouwens zelfs devote moslims zullen bevestigen dat de koran moeilijk te begrijpen is. En zij bewijzen dit zelf door het bestaan van de zogenaamde tafsirs, boeken met commentaar op de koran. De koran zegt van zichzelf dat hij een leidraad is voor de gelovige maar om de koran te begrijpen heb je 10 andere boeken nodig. Dit kan toch niet kloppen! Een leidraad moet duidelijk zijn!

Een tweetal jaar geleden maakte ik bij mijn vrouw de opmerking dat alle nieuws over de Islam heel negatief is en dat ik mij afvroeg wat de Islam zelf zegt. Zij zei toen dat er geen geheimen bestaan en dat alles in de boeken staat. Welke boeken kon ze niet zeggen. Ik heb dus opgezocht op het internet welke boeken (originele bronnen) ik moest lezen en heb dit gevonden op onder andere de websites www.prophetofdoom.net en www.faithfreedom.org. Natuurlijk heb ik door moslims laten bevestigen dat dit de juiste bronnen waren.

Als men deze boeken (originele bronnen) kent, dan vindt men die ook terug op islamitische websites en islamitische on-line winkels, maar blijkbaar zijn die daar goed verstopt. De reden is eenvoudigweg dat deze boeken een belediging zijn voor de Islam en de Profeet. De meeste boeken die nu over de Islam geschreven worden, zijn afgeleid van de originele bronnen maar men haalt er enkel uit wat men wil bewijzen en dit kan goed of slecht zijn. In de meeste gevallen heeft men de waarheid verdraaid om de minder fraaie kanten van Muhammad te kunnen uitleggen.

Ik heb dus deze boeken op islamitische websites gekocht en gelezen en vastgesteld dat daar hetzelfde instaat als hetgene de websites verkondigen die tegen de Islam zijn. Ik heb volgende 20 boeken gelezen:

1. Koran
2. De authentieke overleveringen (Sahih Hadith) van Bukhari 9 boeken
3. De samenvatting van de authentiek overleveringen van (Sahih) Muslim: 2 boeken
4. Leven van de profeet: oudste biografie door Ibn Ishaq
5. Leven van de profeet: Tabari: 4 boeken
6. Leven van de profeet: Ibn Sa'd: 2 boeken
7. Shariah boek genaamd Umdat as-salik / Reliance of the Traveller van de Shafi'i school (een van de 4 grote scholen van de Islam onder andere erkend door de Al-Azhar universiteit in Egypte). Dit is geen originele bron maar zegt hoe de koran, de hadith en de biografieën van de Profeet door moslim geleerden geïnterpreteerd worden en omgezet worden in wetten. Dit boek is ongelooflijk gebruiksvriendelijk en voor mij dient het als controle om te zien of ik e.e.a. goed begrepen heb.
Welnu dit Shariah boek bevat geen verrassingen omdat het zoals verwacht consistent is met de koran en de sahih hadith.

Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer. Er bestaat geen grotere belediging, voor de profeet Muhammad en voor de Islam als ideologie, dan de koran en de originele bronnen van de Islam: boeken geschreven door moslims voor moslims. Daarom roepen websites die de Islam bestrijden iedereen op om de Islam te bestuderen uit deze originele bronnen.

Wat daarin te lezen staat is te gek voor woorden. Veel dingen die we in de 21ste eeuw als immoreel beschouwen, is voor Mohamed en de moslims toegelaten.
Wat mij vooral stoort is het volgende:

Lees hier verder
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=
Hier vind u een verklaring van een moslima die toegeeft dat de islam wel degelijk met het zwaard werd verspreid en dat de 'profeet' met de oorlogen is begonnen tegen al wie zich tegen hun onderwerping durfde te verzetten om de hele wereld met alle mogelijke middelen onder het islamitische juk trachten te brengen. Moslims zijn altijd trots geweest op al die veroveringen, veroveringen die sommigen nu trachten te ontkennen.

De Islam is met het zwaard verspreid
De feiten ontkennen zal ze niet veranderen

Nahed Selim
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=7519

Hier vind u dan een verklaring van een andere moslima die na jaren eerlijk onderzoek met het schaamrood op de wangen toegeeft dat de misdadiger van een profeet oorlogen is begonnen om mensen tot de islam te bekeren te plunderen en te beroven, tot slaaf te maken. Ik denk niet dat zij nog lang moslima zal blijven.

Citaat:
"Zelf heb ik met steun van mijn doordenkende ouders tijd genomen en moed opgebracht om een diepe kijk te nemen in de Islamitische geschiedenis. Je zult, in zeer grote lijnen, nu kennis nemen van de volgende activiteiten van ons volk in het verleden.

Te beginnen met de biografie van de profeet Moammed, met name het Sirat-un-Nabi.
Hierin is vermeld of kan afgeleid worden dat Mohammed op oorlogspad ging om niet-Moslims te bekeren.
Hieronder wordt een ander deel van de Islamitische onwetendheid weergegeven.
Het gaat om acties die wij ontkennen en die door onze geleerden verborgen zijn gehouden.

Het gebied van de Kaaba en de landen die boven zijn genoemd, waren bewoond door mensen die een ideologie praktiseerden met beelden erin. Dit was onderdeel van het brahmanisme. Islam begon met te vinden dat je van God geen beeld moest maken.

Dit was al een voorname reden om overal waar beelden te vinden waren te plunderen, kort en klein te slaan, de mensen desnoods met geweld, moord en doodslag te bekeren. Onze geschiedschrijvers van toen schrijven hier met trots over, want zij zagen het als een geslaagde heldendaad"
Lees hier verder

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=
In de hadithverzameling van Muslim (817-875), samen met die van Bukhari (810-870) toch de meest betrouwbare hadithcompilatie, kan je o.a. lezen dat de misdadiger van een 'profeet' Mohammed (oorlog zij met hem) verklaard heeft: « I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no God but Allah

Bestrijdt hen die niet geloven in allah noch in de Laatste Dag en die niet verboden stellen wat allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld en die niet zich voegen naar de wezenlijke godsdienst onder degenen aan wie de Schrift gegeven is totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid

Islam is oorlog voeren met alle mogelijke middelen tot dat de hele wereld onder het ismlamitische juk zwicht en de oorspronkelijke bevolking tot 2de rangsburger in eigen land zijn herleid, dat is het enige wat islam onder 'peace' verstaat.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 oktober 2008 om 00:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden