Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
1. De vergelijking gaat niet op, Vlaanderen heeft geen grote broer nodig alleen maar onafhankelijkheid. Het is niet de bedoeling van iets af te pakken van een ander land.
2. Het was walgelijk. En dat die ouders daar de nagedachtenis van hun vermoord kind voor hebben misbruikt is in zo'n mate walgelijk dat er geen woorden voor bestaan.
3. Dat zeg ik nergens, feit blijft wel dat er Vlamingen zijn die voor separatisme stemmen (VB en NVA).
Er zijn ook Vlamingen die onbewust voor Belgie stemmen simpelweg omdat ze niet slimmer zijn, dat zijn de onnozelaars waar ik opdoelde.
Er zijn ook nog de Vlamingen die het slecht met Vlaanderen voorhebben, voor die mensen heb ik ook een naam maar laat ons het netjes houden.
|
1. Wel, ik zou niet eens zeggen dat Vlaanderen onafhankelijkheid nodig heeft, maar het minimum (ook voor mij) is wel een niet-vervalste democratie in België. Als dat niet kan (en dat is nog steeds niet onomstotelijk bewezen), dan zal ik mij zeker niet verzetten tegen een eventuele onafhankelijkheid van Vlaanderen, wees gerust. Alleen zitten we dan weer met ons probleem: wie gaat voor die onafhankelijkheid zorgen?
Ik zie geen 'monsterverbond', en hulp van (minstens één) 'grote broer' zal in de huidige internationale context helaas wel degelijk nodig zijn (denk maar aan Oost-Timor, Kosovo, ...).
2. Ik zou die ouders toch niet te hard aanpakken. Degenen die van de miserie van die mensen geprofiteerd hebben des te meer.
3. In dat netjes houden slagen we toch wel, hé, HAMC?