Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2008, 17:01   #84
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
En wat heb je van het debat zelf gevonden?

Ik ben na de eerste 5 minuten afgehaakt. Ik ken De Brigode et Montay (wie herinnert zich de uitzending "Que veulent les flamands?") en vermoedde dat het niet om aan te kijken zou zijn. Van zodra ik daar bevestiging van kreeg ben ik terug aan tafel gaan zitten met de familie. Op zich is het concept niet slecht. Maar met die twee kon het nooit goed worden.

De discussie hier is een beetje naast de kwestie volgens mij. De uitzending werd hoofdzakelijk door franstaligen bekeken en wat telt is de impact in franstalië. Blijkt nu volgens de reacties die ik her en der heb kunnen lezen, inclusief bij echte N-VA haters, dat Bart respect heeft gewonnen in de ogen van het fanstalig publiek. Meer nog, zijn pledooi voor boedelscheiding is overgekomen als een logisch, coherent project, dit in schril contrast met het verdedigen van de status quo.

@Alter : dit zal BDW geen stemmen kosten en zijn imago niet schaden. Zeer weinig Vlamingen zullen die uitzending gezien hebben en de weinigen die het wel gezien hebben zullen enkel oog hebben voor de vijandigheid en voringenomenheid van zijn "beulen".

Verder heeft de RTBF zichzelf in een hoekje geverfd. Nooit zal een franstalige politicus (en zelfs een franstalige tout court) op die manier aangepakt worden. Bijgevolg wordt vanaf de tweede uitzending de geloofwaardigheid van dit programma tot nul herleidt.
De uitzending zelf? Bah, typisch Belgisch : koud, zonder leven en bovendien met arrogante journalisten. Het is niet voor niets dat ik bijna nooit naar de Belgische TV kijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden