Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lvp
De beelden op Terzake waren inderdaad veelzeggend,
over een partijprogramma wordt niet gestemd, een brave oudere dame wist zelfs nog niet eens dat dit de gewoonte was binnen democratische partijen; een andere vrouw haastte zich om haar man erbij te halen die dan ging beweren dat er een consensus was binne het VB omtrent het programma.
Merkwaardig dat de eerste vrouw niets wist van deze consensus en de tweede vrouw zelf niet capabel was om haar punt duidelijk te maken...
Maar ach... Dat is de fout van de media! Het programma WitZwart ken ik persoonlijk niet maar algauw bleek dat de ware naam ZwartWit moest zijn en toen ging er bij mij een belletje rinkelen. Was dat niet een op sensatiebelust praatprogramma dat een open forum gaf aan de gewone VB'er. Treurt er iemand buiten het VB over het verlies van dit programma???
Het feit dat het VB dit soort laag bij de grondse programma's verkiest boven de zevende dag (FDW) illustreert de onmacht van het VB om op een degelijke manier aan echt constructief oppositiewerk te verrichten. Het goedkoop hakken op de anderen blijft de voornaamste bron van zielenwinst voor het VB. Dit hakken op de ander moet dan maar gecompenseerd worden door slogans als "eigen volk eerst" en "baas in eigen straat" . De leden moeten dit gewoon zo hard mogelijk meekelen en de conferentie zit er op.
Ledeninspraak, heb ik in deze reportage niet gezien...
Alternatieve oplossingen heb ik in deze reportage niet gehoord...
Leden die echt iets konden vertellen over de campagne van het VB 2004 heb ik helaas niet gehoord.
Enkel eigen volk eerst (tot in vervelens toe)
PS ik heb echt mijn best gedaan, heb zelfs naar de herhalingen gekeken en zelfs toen nog steeds dezelfde populistische indoctrinatie....
|
Ter Zake heeft natuurlijk alleen geraporteerd voor de kijker wat het kwijt wou. De werkgroepen binnen de partij hadden in consensus een aantal alternatieven naarvoor geschoven op het falende beleid van paars(groen). Hierover werd niet één keer melding gemaakt bij Ter Zake. Nochtans is dit in het lang en het breed besproken tijdens het congres in Gent. Radikale toespraken horen ook thuis op een congres én zeker in aanloop naar de verkiezingen van 13 juni. De toespraken van Filip Dewinter en Frank Vanhecke deden de zaal bij wijlen uit haar voegen barsten. Het Vlaams Blok biedt wel degelijk een alternatief op de knoeiboel van paars. De zéér goed onderbouwde toespraak van Marijke Dillen werd verzwegen, wegens té positief! Ook VTM maakte zich schuldig aan enige bedrog door Frank Vanhecke enkele woorden in de mond te leggen die hij helemaal niet uitgesproken had. Zo zou hij fel uithalen naar migranten, terwijl hij uithaalde naar Onkelinx en Di Rupo.
ZwartWit werd door Verhofstadt en co. van het scherm gebannen. Elke mening kwam aan bod, en Jurgen Verstrepen behandelde elke partij zéér objectief. Iets waar o.a. de Zevende dag nog iets van kan leren. Verleden weekend werden alle partijvoorzitters uitgenodigd, behalve Vanhecke. Nochtans is het Vlaams Blok in het Vlaams Parlement vandaag de derde grootste partij.
Bovendien raad ik u aan om één dezer het verslag te bekijken via de Vlaams Blokwebstek. Zo kunt uzelf een objectief oordeel vellen! Terwijl de media vandaag enkel citaten volledig uit hun verband haalt.
Met Vlaams-nationale groet
Koen Vermant