Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2008, 16:20   #91

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Het concept is goed. Maar deze uitzending niet. Montay en De Brigode verbergen hun ondragelijke lichtheid onder gedurfde vragen, misprijzende glimlachjes en idiote grapjes. O ja en ze durven onderbreken.

Maar is het interessant? Neen, omdat de vragen niet diep gaan, omdat de problemen enkel aan de oppervlakte worden bekeken en omdat de twee presentatoren een bepaalde stelling hebben die zij willen bevestigen. Andere RTBF joernalisten zouden met hetzelfde concept een veel betere uitzending maken.

Verder blijf ik erbij : als jij denkt dat ze niet agressief genoeg geweest zijn, dan moet je zeker kijklen naar de volgende uitzending en het verschil meten met het kruisverhoor van BDW.
Gedurfde vragen, misprijzende glimlachjes en idiote grapjes.. behoren natuurlijk wel tot de panoplie van de middelen om een politicus uit het evenwicht te brengen. Uiteraard is dit een verkeerde strategie indien ze niet lukt en de politicus bij dit verbale geweld kalm blijft : dan is de journalist de pieneut.. En dan wordt inderdaad de ganse uitzending oninteressant..

Mijn indruk is dat de uitzending werkelijk te veel en tot in het minste detail is voorbereid en er aldus weinig ruimte wordt geschapen voor "improvisatie"..
Het is bij dergelijk type uitzending uiterst belangrijk de juiste vraag op het juiste ogenblik te stellen.. Zoiets impliceert niet alleen diepgaande mensenkennis maar ook een scherp en snel inschatten van de situatie.. Dit is uiteraard niet mogelijk indien het programma tot in de minste puntjes is voorbereid.

Zoals u, twijfel ik er wel aan als het huidige duo dit wel aan kan, maar ik wil ze nog wat krediet geven.. het was tenslotte hun "première" nietwaar.
alter is offline   Met citaat antwoorden