Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2004, 08:00   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ik ben zeker geen Vlaams Blok sympathisant, maar mij stoort dit soort van gekonkel mateloos. Zo vlak na alweer een mooie demonstratie van moslimterreur gepleegd door fundamentalisten zouden we ondertussen toch wel al beter moeten weten.

Vraag is of de Islam in West-Europa weliswaar niet verboden hoeft te worden (dat zou nogal onzinnig zijn), maar "erkend" als officiële godsdienst? En op gelijke hoogte geplaatst als onze eigen christelijke overtuigingen waaraan we uiteindelijk onze waarden ontlenen? (ge hoeft daarom niet gelovig te zijn om d�*t simpele feit in te zien) Sorry, maar da's om moeilijkheden vragen... Het moet duidelijk zijn en blijven dat we de Islam en de waarden die ze uitdraagt niet zien en niet willen als een wezenlijk onderdeel van onze "way of life". Moslims zijn vrij om hun godsdienst te beleven, maar moeten beseffen dat ze er hier hun cultuur niet moeten komen uitzaaien.

De onmacht die velen vandaag voelen tegenover de islam is te wijten aan het feit dat onze samenleving onzeker is over datgene waarvoor ze staat en waarvoor ze desnoods bereid zou moeten zijn te strijden. Zgn. "progressieve" krachten hebben in hun niet aflatende strijd tegen alles wat nog maar de naam "christelijk" draagt, systematisch onze culturele wortels vertrapt om vervolgens met open armen de islam te ontvangen en mee aan te schuiven aan de couscous en de muntthee. Het wordt hoog tijd dat we die simpele waarheid beginnen in te zien en onze fundamentele waarden opnieuw hoog in het vaandel dragen. Of ge nu gelovig zijt of niet... we moeten opnieuw onze familiale waarden, onze waardigheid en vooral onze trots herwinnen.

Zoniet walsen de zelfverklaarde Al Qaeda- en andere extremisten moeiteloos over ons heen.

Wat Steve ook moge beweren; het is een eer om "conservatief" genoemd te worden. Het soort progressief dat de burgers in dit land keer op keer door de strot geramd wordt is gewoon té walgelijk voor woorden.
Amai, nogal een geluk dat je geen Vlaams Blok sympathisant bent, anders had je meteen de geknipte partij om al je vooroordelen te kanaliseren...

Ik ben zelf ook geen voorstander van het subsidiëren van sektes, maar ik maak geen onderscheid: voor mij mogen de subsidies voor ALLE sektes afgeschaft worden, OOK de katholieke en de joodse. Dat ze hun sekteleden maar laten opdraaien voor al hun bombastische infrastructuur.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden