Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan VM
hoeveel nationale acties zijn er in 2008 geweest?
recht op werk? als dat ergens wordt gegarandeerd, laat dat dan aub weten aan al die mensen die onlangs werden ontslagen (De lijst begint onnoemelijk lang te worden: General Motors, Picanol, Ford Genk, Johnson Contyrols, Gilbos, Volvo Cars, Damen Shipyard, Bosch, Sylvania, Hayes Lemmerz, Bekaert Lanklaar en Waregem, Bombardier, DAF, Philips Turnhout en Nyrstar, om er maar enkele uit de metaalsectoren te noemen).
inderdaad: overleg moet standaard zijn, tenslotte leven we in B in een soort van overlegsamenleving. overleg tss werkgevers en werknemers, maar soms kan je niet anders dan overgaan tot actie. Je kan geen omelet bakken zonder eieren te breken.
|
Je kan ook geen omelet bakken door met eieren te smijten, en dat is wat dergelijke acties zijn. Als je voor enig overleg begint met acties, dan blaas je eigenhandig het overleg op.
Enfin, vakbonden en hun starre visie zullen ervoor zorgen dat jouw lijstje nog enkele keren langer gaat worden. Je zal het me dus moeten vergeven, maar ik verkies het om die mannen niet te beschouwen als mijn vertegenwoordiging. Ik ben niet zo zelfdestructief ingesteld...