Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2008, 19:20   #7
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein Bekijk bericht
Hoeveel zijn er niet arm geworden gewoon omdat ze voor iedere kleinigheid weer maar eens krediet aanvragen en uiteindelijk 3 maal hun maandloon aan afbetalingen hebben iedere maand?

Die ganse kredietcrisis is in de VS precies begonnen omdat ze krediet gaven aan idioten die het niet konden terugbetalen. De bedoeling van krediet is namelijk nog altijd dat het terugbetaald wordt. Als je je krediet niet terugbetaalt smijt je een steen in de ganse economie en maak je meer mensen dan enkel jezelf arm.

Mijn TV is OOK kapot. En ja, ik kan daar een lening voor vragen en dan heb ik morgen een nieuwe TV. Maar als dat de oplossing is, komaan zeg. Ga werken, wacht tot het begin van de volgende maand, en betaal die TV met geld dat je ook effectief hebt.

En als dat niet lukt, koop dan een kleinere tv. Een 100" HD-TV is voor niks nodig. Die koppen op Thuis zien er zelfs beter uit op zo'n klein oud ding waar je niet op al hun rimpels en puisten moet staren.

(Terzijde: ik kan de SP.a ook niet uitstaan, maar blijkbaar zo af en toe maken ze als jouw stelling juist is, toch een goede beslissing.)

sorry , maar citibank doet niks anders dan met veel beloften klein verdienrs hun kopke zot maken , en dan verschieten van menselijke drama's
pibo® is offline   Met citaat antwoorden