Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door intruder
Ik verwacht er eigenlijk niet veel van. De verkiezingen bedoel ik dan.
Volgens mijn gevoel gaat het Vlaams Blok 1 of 2% tjes naar boven. De VLD groeit nog een beetje en de linkse partijen SPA en Agalev verliezen weer een beetje. Ik denk dat de trend van de laatste 10 jaar zich gewoon verder zet.
|
Zo gematigd Intruder?
Eerlijk gezegd durf ik me niet aan cijfers wagen maar "vuurwerk" verwacht ik wel in die zin dat er wel eens zeer onverwachte wendingen zouden kunnen plaatsvinden. Zo onverwacht zelfs dat niemand van ons eraan denkt.
De VLD hoopt de grootste partij te worden door alle kazakkendraaiers en/of stromannetjes in haar rangen op te nemen. Ze jaagt intussen wel haar "eigen volk" weg. Met deze strategie, want dat is het en niks anders, vergroot ze haar eigen kiezerspubliek misschien niet echt maar ze dunt zo wel bepaalde andere partijen uit of mag ik zeggen dat ze ze heeft helpen ineen stuiken? Als de ene weg is en de andere niet of nauwelijks nog kan groeien is het te verwachten resultaat dat de VLD idd de grootste partij wordt maar ten koste van wat? We gaan nog wat beleven met zo'n heterogeen gezelschap onder één dak, denk ik!
Bedank maar alvast Van Quickenborne en zijn blauwe maatjes (o.a. adjunct-kabinetchef en Verhofstadt-fan plus een medewerkster en grote Verwilghen-fan...maar dan op het kabinet van ex.minister Anciaux!!!) die allemaal van de onnozelheid van Bertje gebruik konden maken en allicht na (half) geleverd werk welkom zijn in het "vadershuis". De "minister" zelf voelde zich blijkbaar al te zeer bedrogen en koos dan maar voor het zuiverste water:Spa. Of was het "Spa" dat koos voor een stemmenkanon dat zijn eigen partij ten grave hielp dragen en letterlijk al zijn Vlaamse principes verloochende?
Jammer dat het doorsnee kiesvee niets van dit alles weet. Volgend jaar zal blijken hoezeer het nog altijd bedrogen wil worden...of niet...
Veel keuze is er niet maar stemmen moeten en zullen we... allemaal...