Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
1 In tijden waar fulltime-jobs blijkbaar van 40uur, naar 38uur, naar 35uur en zelfs naar 32uur moeten lijken te evolueren, mag er gerust een tandje bijgestoken worden ja. Maar zelfs bij een fulltime job van 40 uur, lijken de kinderen me nog steeds genoeg waard om, indien nodig, een tandje bij te steken ja. Jou niet? Of moet de maatschappij altijd en overal voor opdraaien?
2 Die groep mensen leeft al op kosten van de maatschappij; waarom zou de maatschappij nog meer aan hen moeten uitgeven?
3 Het is voor die kinderen vooral een levensles, dat je niet alles kan krijgen wat je wil. There is no free lunch en als het geld er niet is, dan zal je het niet kunnen krijgen. Wie weet groeien ze dan wel op tot volwassenen die er niet van uit gaan dat de maatschappij hen alles moet geven...
|
1 Een full-time job van 32 uur waar kan ik dat vinden?
Een full-time van 40 of 38 uur is meer dan genoeg, en zou zeker voldoende moeten zijn om aan alle basisbehoeftes te voldoen.
Indien niet is het loon te laag en/of is "het leven" te duur.
Onderwijs is volgens mij een basisbehoefte.
2 Die groep mensen leeft momenteel op kosten van de maatschappij waartoe ze hebben bijgedragen, en waartoe ze weer zullen bijdragen, van zodra ze de kans hebben.
3 Kinderen van mensen met een lager inkomen krijgen al dagelijks de levensles dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen. Ze krijgen zelfs de levensles dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze nodig hebben.