Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2008, 20:42   #168
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Spijtig dat je er geen "publieke enquete" van gemaakt hebt. Dan konden we nu zien wie "gelijk" had. En wie nu gelijk heeft, heeft gelijk om de verkeerde redenen. Maw, hij heeft enorm veel geluk.

Ik had de daling voorspeld, maar ik heb er verdomme niks aan verdiend, omdat ik de short positie pas rond de $160 had gepland.

Immers, de werkelijke reden van de snelle daling - zoals steeds maar achteraf vast te stellen- is de stijgende dollar (gezien de liquiditeitscrisis), het anticiperen op een globale recessie van jewelste waardoor de vraag naar olie substantieel zal afnemen, en het liquideren van long posities. ALLE activa hebben klop gekregen in de huidige crisis. Inclusief goud (behalve tegen euro)

Mocht de beurscrash er niet gekomen zijn, dan waren we nooit zo snel tot de huidige koers gezakt ($70). In die optiek heeft C2C gelijk, want ik behoor ook tot de school die gelooft in Piek Olie. Zodra de economie zal herstellen, zullen we zeer snel weer de hoogte ingaan met de olieprijzen. Maar dat zal nog wel even duren nu.