Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2008, 21:18   #25
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hebt mijn opmerking niet goed begrepen.
Wat gebeurt er met de lege capsule als iemand uitstapt? Wordt die verwijderd? Hoe? Zo ja, wordt die ergens gestockeerd - op een kalm moment betekent dit dat er aan elke halte toch een hoop van die dingen staan te wachten. Zo nee, moeten degenen die verder fietsen de lege capsules voortduwen - stel je voor dat je toevallig de enige gebruiker bent en dat er zo'n honderd van die dingen voor je hangen!
Omdat een halte plaatsgebonden is, kan het met dit systeem niet zo vlug gaan als wanneer 10 mensen tegelijk uit een bus stappen. In dit geval moet de rij telkens een tweetal meter opschuiven tot de volgende aan de halte komt en er uit kan. Als er dan 10 na elkaar uit moeten, dan gaat de rij gewoon niet meer vooruit, dan kan je net zo goed te voet gaan.
Nee, het systeem werkt met haltes waar lege capsules worden gestapeld. Ge duwt dus nooit lege capsules voort (de schweeb-lijn is altijd een circel, of heen- en terugtraject). Ge duwt dus geen lege capsules voort, tenzij er ergens aan een halte een tekort begint te dreigen. Dan kan de computer beslissen dat ge een lege capsule moet voortduwen.

Waarom zouden 10 mensen niet met z'n 10en een halte kunnen binnenrijden en uit hun capsule stappen? Een halte is hier gewoon een zijspoor van 50 meter lang of zo, waar ge met velen tegelijk kunt uitstappen. Dat gaat waarschijnlijk veel vlugger dan bij een bus, want in een bus moet iedereen door dezelfde deur. Bij de capsules kan iedereen uit z'n eigen deur.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden