Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2008, 16:56   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zeg dat niet in Turkije : daarvoor vlieg je in de gevangenis.

Het zou al fraai zijn moest er in Europa een consensus bestaan tussen Koerden en Turken om elkaar met rust te laten, elkaars restaurants niet in brand te steken enz..

& Wat zou je denken van het huldigen van dezelfde principes door de "Europeanen" :alle turken naar Turkije, liefst de ca. 180.000 Anatoliërs die
dank zij de turkse bezetting van Noord-Cyprus in dat land gedropt werden ?

(De oorspronkelijke Turks-Cyprioten mogen vanzelfsprekend blijven resp. terugkeren naar hun huizen op wat nu "Grieks" Cyprus is.)

....

De Grieken, Armeniërs enz.. die voor WO I in wat nu Turkije is woonden, waren waarschijnlijk ook allemaal criminelen ? & Waaroim wilden de bulgaarse
turken die net voor 1989 naar Turkije emigreerden zo graag terug naar Bulgarije ? Misschien is er wel nog altijd iets niet "in orde" in het turkse paradijs ? Jij woont toch ook in Nederland, zoals er miljoenen anderen in de EU wonen (van mij mag je blijven, maar er zijn er steeds meer anderen die het moeilijk hebben met je aanwezigheid)...
De Armeniers vormden een minderheid in alle Turkse gebieden. Een groot deel van de Armeniers was na de uitbraak van WO I aan het moorden geslagen in oost Anatolie doordat het Turkse rijk "ziek" was en als zwak werd beschouwd. De Turken hadden besloten deze Armeniers naar Syrie te reloceren. Syrie was toen Ottomaanse grondgebied. Na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk behoorde Syrie niet meer tot Turkije en vielen de Armeniers buiten de Ottomaanse gebieden. Na de Turkse onafhankelijkheidsoorlog die volgde op WO I vond er een bevolkingsuitwisseling plaats tussen Turkije en Griekenland. De Turken in de Griekse gebieden (Thracie uitgezonderd) werden naar Turkije gestuurd en de Grieken in de Turkse gebieden werden naar Griekenland gestuurd.

Cyprus is een zeer complex probleem. De Turken en de Grieken op het eiland konden niet goed samenleven. De EOKA onder leiding van Macharios voerde moordpartijen uit op Turken. Overal in het land vonden gevechten plaats. In 1974 vond er een staatsgreep plaats waarop de Turken besloten het eiland binnen te vallen op basis van een verdrag. Ik denk dat een tweestaten oplossing beter is. Wel zouden de Turks Cyprioten wat land moeten inleveren omdat er verhoudingsgewijs meer Grieken wonen op het eiland. Als de Turks-Cyprioten dan besluiten dat de nieuwe Turkse inwoners terug moeten, dan moeten ze maar terug.

Als de Nederlandse regering besluit dat ik moet vertrekken, dan zal ik met pijn in het hart vertrekken. In Turkije kan ik ook wel een goed bestaan opbouwen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden