Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Maar hét grote verschil is wel dat de islam geen culturele basis heeft in West-Europa, terwijl het christendom....
En neen, ik sta niet vijandig tegenover de islam. De islam en z'n wereldvisie botst nogal vaak met onze christelijke cultuur. Da's alles. En ge weet toch dat intolerantie leidt tot intolerantie? Er bestaat ook een heel ander soort christendom aan de andere zijde van de Atlantische Oceaan en daar heb ik persoonlijk veel meer schrik voor dan voor de islam.
Dus: tolerantie en dialoog? JAZEKER! Institutionaliseren in naam van de political correctness? NEEN!
|
Het grappige van de zaak is toch wel dat "de islam" omdat het juist een hele persoonlijke godsdienst is zonder bovenstaande machtsstructuur per definitie veel heterogener is dan de christelijke godsdienst, die gedirigeerd wordt door het Almachtige Vaticaan. Ik vraag mij dan af wie er in se het meest "intolerant" is. Ik vraag me ook af in hoeverre de islam botst met de christelijke cultuur. Misschien dat u daar een paar voorbeelden van kan geven?
|
En wat is in godsnaam de christelijke cultuur?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
|