Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Er is slechts 1 conclusie uit te trekken: dat de dievenbende die Belgiê vanuit de Wetstraat op de been houdt onder 1 hoedje speelt met het groot-kapitaal. Zeg nu zelf, welk circus heeft men hier nu de laatste weken gespeeld? De begroting ging met moeite in evenwicht geraken, heeeeeeel mss ging men een kleine toegeving kunnen doen inzake koopkracht en meer van dergelijke quatsch. En nu ineens omdat al die kapitalisten in de stront zitten worden er MILJARDEN gevonden en uitgetrokken omdat systeem toch nog levendig te houden. Meer zelfs, terwijl de staat voordien garant stond voor 20 000 euro spaargeld per persoon per bank (ik moet de eerste modale werkmens die zoveel op zijn spaarboek heeft staan nog tegenkomen) heeft men zelfs DAT opgetrokken tot fenomenale bedragen. Wie heeft daar baat bij?? Buiten al die vetkleppen die slapend rijk geworden zijn/worden!!
|
Ik denk dat je nog zou verschieten van hoeveel gewone werkmensen 20 000EUR op de bank hebben staan. Ik ken kleine zelfstandigen die dit jaar meer op de beurs verloren zijn dan dat. 100 000EUR is ook geen fenomenaal bedrag hoor, het komt misschien niet zo vaak voor dat iemand zo'n som op één rekening heeft staan maar dan behoor helemaal nog niet tot het "groot kapitaal". Met 100 000EUR kan je tegenwoordig amper een huis kopen in de meeste streken.