Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh
Ja wat wilt ge met een 1\2 waal als Leterme.
En op waalse scholen leren ze nog steeds geen nederlands tuurlijk. Ik moest verdikkie vanaf het 5de studie jaar frans leren.
Wel dus stoppen met frans als verplicht vak op de vlaamse scholen.
Engels als gemeenschappelijk communicatie middel, is internationaal, makkelijk te leren. Dan moeten die uit Frankrijk ook maar eens nene effort doen om engels te leren, zijn ze ook te pretentieus voor tuurlijk.
Ik ga in november een weekend naar de ardennen. Als ze maar nie peizen dak één woord frans ga klappen. Mijn botte...
Da zal wel mee handgebaren zijn bij den bakker, curieus alst op betalen aankomt of ze dan wel vloms gaan proberen.
|
Het gaat hier in deze discusie ook niet om het leervak Frans, maar om
Franstalige scholen in Vlaanderen. Die op de koop toe ook nog eens betaald worden met geld van de Vlaamse belastingbetaler. Tegen het aanleren van vreemde talen in het onderwijs is er in principe niets in te brengen, tegen het tweede des te meer, temeer daar de Vlaamse Gemeenschap nog altijd de scholen die ze zelf financiert niet kan inspecteren. Die Franstalige scholen doen immers dienst als verfransingsmachine in de faciliteitengemeenten en zorgen zo nog eens voor een extra bijkomend excuus voor de Franstaligen aldaar om zich niet aan te passen.