Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2008, 19:05   #213
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Subjectieve materie?
Heb je de teksten gehoord en gelezen in de video van koppen?
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.297803
Hun lied "BLUT" bijvoorbeeld? min 3:30 Het lied "gericht tegen de mensen die we niet mogen" min 7:30 Je mag gerust zijn, het zijn er een hele rij die ze niet mogen.
Luister goed, en oordeel objectief of dit racisme is en oproep tot haat en geweld.

2 Wat bezoekers die wat schreeuwen?
Ik dacht dit een privé-feest was. Met een select publiek. Maar daar kan de organisatie niets aan doen? Welke groepen er optreden, is ook buiten de wil van de organisatie? De standen met nazi-materiaal; weet de organisatie ook niet hoe die daar gekomen zijn?

3 Wil je een discussie openen over de geldstromen van en naar Kongo, door de eeuwen heen, begin daar een draad over.
Ik wil geen maatschappij waar men het nazisme en racisme promoot en oproept tot haat en geweld. Ik vind het zeer nuttig dat men daar belastingsgeld aan besteed. Daar dient het inderdaad voor.
Ik heb geen probleem noch last van zulke teksten. Net zomin ik last heb van het gekweel van Manu Negra of het Maoïstische geblaat van Rage against the Machine. Jij blijkbaar wel. Wie is hier nu de onverdraagzame?
2)Tuurlijk is het een privé-feest en mag de organisatie uitnodigen wie die wil. Het zou al ver gekomen zijn als de staat op het trouwfeest van je dochter opeens zou gaan bepalen wie wel of niet mag aantreden. Of nog beter, dat de vers gehuwden achter slot en grendel vliegen omdat er een aantal personen zijn die men niet bepaald graag heeft. Dit is nu mss simplistisch uitgelegd maar dat is de essentie van de zaak. Sommige van jullie simpelaars snappen dat blijkbaar nog altijd niet maar dergelijke grapjes zoals men nu wederom opvoert laten ons keer op keer dichterbij kruipen naar een totalitaire maatschappij. En dat is nu precies dacht ik waar figuren zoals jij van walgen, nietwaar?
3)Oproepen tot haat en geweld, HAHA man man... Kom volgend jaar vanop afstand eens gaan zien naar de NSV betoging. Eens zien hoeveel haat en geweld links wel weer niet zal uitstralen. Of kijk eens hoe geweldloos de (linkse!) antiglobaliseringsbeweging is. Als die opduiken worden halve steden afgebroken. Of als er in bepaalde wijken eens een allochtoon wordt gearresteerd (terecht of onterecht doet er zelfs niet toe) en zijn "vrienden"(en ze hebben er altijd veel blijkbaar) gans straten in vuur en vlam zetten. Maar een 400-tal mensen (geloof me, 800 is ZWAAR overdreven) die in een tent samenhokken, wat "foute" muziek (in de ogen van sommigen) luisteren en wat "foute" slogans schreeuwen maar waar er NIETS van rellen, vernielingen, drugsgebruik of overlast is (en men achteraf de boel netjes opdoekt en opruimt) ho ho dat is er voor het politiek correcte plebs zwaar over hoor. Hoe hypocriet kan je zijn...
2 maten en 2 gewichten... totalitaire regimes... onthou dat goed.
1 De vraag was niet of je er last van hebt of niet. Jij had het over
Citaat:
Gans die zooi is subjectieve materie.
Als je de teksten hoort, kan je objectief vertellen of dit racisme is? Oproep tot haat en geweld?

2 Dat is helemaal niet de essentie. Je stelde
Citaat:
waarom worden de organisatoren vervolgd voor wat bezoekers voor zogenaamd aanstotendgevend lopen te schreeuwen?
Alsof de organisatoren voor niets verantwoordelijk zijn. Zij bepalen wie er in het publiek toegelaten wordt. Zij bepalen welke groepen er optreden. Zij bepalen welke standen met nazi-materiaal er toegelaten is.

3 Ja, oproepen tot haat en geweld. En ook racisme en nazisme.
Of hoe noem je dit anders?
Citaat:
Slijp de lange messen op de stoep en steek ze.....
Bloed moet vloeien,....
Gooi een handgranaat naar binnen.....
Of als je oproept om een hele resem groepen op te hangen.
Als je ook nog video's verkoopt met nazi-propaganda, e.d.

Eén van de organisatoren was eerder al veroordeeld voor inbreuken op de racismewet en voor geweld.
Een VTM-cameraman werd in het ziekenhuis geklopt.
In Brugge vlakbij Café De Kastelein werden een Franse niet-blanke toerist in coma geslagen. Hij stierf later in het ziekenhuis.
Maar voor jou is dit geen probleem? Jij hebt er geen last van?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden