Discussie: Wees allen eerlijk!
Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2004, 03:34   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
De oorlog tegen het terrorisme is een zaak van lange duur. En ze zal zich ook meer en meer gaan afspelen in de onderbuik van de fundamentalistische bewegingen; undercover i.p.v. met groot spektakel. De snelheid waarmee de daders van de Madrid-aanslag zijn gepakt stemt mij tot hoop dat er -mits goede informatieuitwisseling en degelijke actie- krachtig kan teruggeslagen worden.

Afghanistan is inderdaad verloren, maar was dat reeds onder de Taliban. Het zal daar nog vele jaren duren vooraleer er weer een beetje rust en vrede terugkeert.

Irak was een vergissing. De USA hadden beter de oude doctrine van tijdens de Irak-Iraanse oorlog gevolgd die zei: "Saddam is a bastard, but at least he's our bastard". Bush is hier onder druk van een aantal idioten compleet door het lint gegaan.

Ik geloof echter niet dat de terroristen hun zaak veel goed doen. Ik geloof zelfs niet dat ze goed weten waar ze op uit zijn. Ik weet wel dat fundamentalistische regimes en groeperingen het nog bijzonder moeilijk zullen krijgen als ze op de ingeslagen weg voortgaan. Volgende stap zal zijn het financieel kraken van hun ruggengraat. En we weten zo onderhand wel waar ze de mosterd (of moet ik zeggen de petroleumdollars) vandaan halen.

En de gewone moslim is nog maar eens de dupe, want zijn economie wordt keer op keer teruggeslagen naar het stenen tijdperk...

Heel jammer voor iedereen.
Citaat:
De oorlog tegen het terrorisme is een zaak van lange duur.
Idd: hoe meer oorlog, hoe meer terrorisme

Citaat:
Afghanistan is inderdaad verloren, maar was dat reeds onder de Taliban. Het zal daar nog vele jaren duren vooraleer er weer een beetje rust en vrede terugkeert.
Citaat:
Irak was een vergissing. De USA hadden beter de oude doctrine van tijdens de Irak-Iraanse oorlog gevolgd die zei: "Saddam is a bastard, but at least he's our bastard". Bush is hier onder druk van een aantal idioten compleet door het lint gegaan.
....

Citaat:
En de gewone moslim is nog maar eens de dupe, want zijn economie wordt keer op keer teruggeslagen naar het stenen tijdperk...
Als nu nog de US dat ook inzien...
Maar 'twas toch zo verleidelijk: een heel nieuw arsenaal dat ze konden uittesten in real life... een slecht bewapende tegenstander waarvan ze elke mitrailleuse wisten staan en daarbij de EU nog wat pesten ook...
En presidentsverkiezingen lopen altijd beter als we oorlog voeren... bij de vorige had Dubbya al 500.000 stemmen minder dan Al Gore:gènant.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden