Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2004, 07:37   #3
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Dat is de titel van het "Standpunt" in De Morgen van 17.3.2004, van de hand van Yves Desmet.

"Ze begint me langzamerhand de strot uit te komen, de niet aflatende litanie van commentaarstukjes waarin de grootste naoorlogse politieke schande genadeloos aan de kaak wordt gesteld."
Zo begint de tekst.
Vervolgens geeft onze Yves af op iedereen die spreekt van kiezersbedrog naar aanleiding van de kandidaturen voor de verkiezingen van juni, meer in het bijzonder van kandidaten die niet te zullen zetelen.

En dan komt het: "Het probleem van het 'kiezersbedrog' is nochtans simpel. We verkiezen in juni formeel een veredelde Vlaamse gemeenteraad, waarin echte toppolitici liever niet aangetroffen worden. De reële inzet is echter de al dan niet voortzetting van paars, en dus zijn de topfiguren wel verplicht om mee te doen."

En het is zeker geen kiezersbedrog om de stem van de kiezer voor het Vlaams of Europees parlement te negeren en ze te beschouwen als een stem voor het federaal parlement?

Maar onze Yves heeft een oplossing: "Dat had simpel kunnen vermeden worden door de verkiezingen voor federaal en Vlaams Parlement samen te houden, dan was er van kiezersbedrog geen sprake geweest."

Onnozele Yves zou beter eens nagaan hoe die splitsing van verkiezingen in onze Grondwet werd ingeschreven. Juist, zonder verplichte raadpleging van de kiezer.

Het zijn juist mensen die hun job niet kennen als Yves Desmet die medeverantwoordelijk zijn voor de huidige gang van zaken.

zou je dat artikeltje niet op de site kunnen zetten of naar me dorsturen i, zou mijn leraar daar mee kunnen pakken die beweerd dat gva het zelfde is als nieuwsblad en nieuwe gazet omdat ze onnutige dingen en onware dingen er in schrijven zonder controle van de bron
gorik is offline   Met citaat antwoorden