Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
jood verwijst naar een geloof, niet naar een nationaliteit, ik merk dat u last hebt om beiden uit elkaar te halen. Als ik morgen een keppel opzet en de Thora actief beleid ben ik dus wel degelijk jood.
Nationaliteit verwijst naar een vodje papier. Jean Blanquart heeft hier al zeer mooi weergegeven dat het onmogelijk objectief vast te stellen is tot welk volk men behoort. Dus nogmaals:
als een neger hier geboren wordt uit Belgische ouders, en die woont hier heel z'n leven, tot welk volk behoort die dan?
hoe gaat u objectief definiëren of hij tot het "eigen volk" behoort of niet?
|
Je kent er veel van!  (Dat moet ik hen eens laten lezen, ze lachen zich krom.  )
Natuurlijk kan jij ook de thora actief beleiden, maar je hoort geenszins tot het joodse volk.
Ieder die hier geboren wordt uit Belgische ouders is een Belg, om het even welke kleur hij heeft, nogal logisch nietwaar?
Een nationaliteit en 'een volk' is niet hetzelfde.
|
u hebt blijkbaar zelfs niet eens nagedacht over wat ik schreef, want ik haal juist aan dat nationaliteit niet gelijk is aan volk, iets wat u wel degelijk veronderstelde in uw eerste reply. Dus Vicky, na je mislukte poging om met wat smileys al de vragen te verdoezelen, antwoord nu eens concreet op volgende vraag:
als een neger hier geboren wordt uit Belgische ouders, en die woont hier heel z'n leven, tot welk volk behoort die dan?
hoe gaat u objectief definiëren of hij tot het "eigen volk" behoort of niet?