1 november 2008, 18:28
|
|
Minister-President
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
ik denk dat aan het recht om kinderen te krijgen niet mag geraakt worden.
Wel kan men om de werelbevolking in te dijken vanaf het 2 of het 3de kind mensen opnieuw meer belastingen te laten betalen. Zo ontmoedig je de drang naar veel kinderen bij veel ouders.
Dan wat opvoeden betreft vind ik dat jongeren op school al een soort opvoedingscursus moeten krijgen.
Die cursus moet jongeren duidelijk maken dat kinderen opvoeden geen lachertje is en ook financieel haalbaar moet is en dat een stabiele relatie ook belangrijk is. daarbuiten moet men leren hoe men moet opvoeden, hoe leer je je kindje iets verbieden, wat moet je negeren en wat niet enz.
Naast dit opleidingsplan vind ik dat er een organisatie moet komen die zowel kinderen als ouders evalueert.want probleem kinderen zijn meestal een direct gevolg van probleemouders of ouders die niet kunnen opvoeden.
deze organisatie kan ouders dan verplichten om cursussen te volgen inzake opvoeden, deze organisatie kan loonsbeslag doen om de financiele toekomst van kinderen te garanderen en in het ergste geval kan deze organisatie de ouders uit hun taak ontheffen en de kinderen plaatsen bij pleegouders
maar dit moet een beetje een noodoplossing zijn bij echte zware gevallen.
als je kijkt naar programma's zoals de nanny en ook als je zaken hoort op school is het probleem bij kinderen altijd direct een gevolg van de ouders
|
ook akkoord
|
|
|