Discussie: De islaam
Los bericht bekijken
Oud 3 november 2008, 16:39   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyyek Bekijk bericht
Ik heb een zeer duidelijk antwoord op je bericht geplaatst, niet volledig de vraag beantwoord maar gewoon een intro tot antwoord, het antwoord volledig is iets dat je zelf moet zoeken indien je dat nodig hebt en graag wilt en als je dit wilt doen dan is mijn antwoord zeer duidelijk, sorry want ik ga niet de bronnen van geschiedenis en koran interpretaties en exegeses raadplegen in het kader van sociale historische context van de koran verzen of de straf en oorlog wettelijke vermeldingen die de koran verzen bevatten.

Waarom je de gelovigen erbij haalt is voor mij niet zo duidelijk, daarnaast weet ik ook niet wat je met gelovig wilt zeggen of over welke gelovig je hebt of in welke context van de materie geloof en gelovig betekenis hebben.

Jouw laatste bewering is een beetje gevaarlijk en academisch onbeantwoord, misschien weet je niets over de geschiedenis, of misschien haal je in je hoofd een uitzonderlijke geval om de realiteit toe te de dekken, of misschien wil je gewoon de tijd verkwisten. Umar Ibn Chattab is de tweede kalief van de islamitische naties van de eerste generatie, toen in hij Jeruzalem (Al Qods) aankwam kreeg hij de sleutels van Al Aqsaa vrijwillig, en ze nodigen hem uit om in een christelijk kerk islamitisch te bidden, hij weigerde daar te bidden en hij verklaarde ook ineens waarom, hij zei dat de moslims die kerk van de christenen gaan nemen en in moskee veranderen met excuus dat hun leider Umar daar heeft gebeden. Ik zeg met alle zekerheid dat interreligieuze dialoog en multiculturalisme islamitische waarden zijn.
Op papier misschien, en zelfs dat weet ik nog niet zeker. De realiteit spreekt u tegen. De Islam heeft er eigenhandig voor gezorgd dat een van de meest diverse, multicultureelste gebieden ter wereld, namelijk het Midden-Oosten, tot een van de eentonigste, meest barbaarse gebieden ter wereld is verworden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden