Guderian schreef :
Dat lijkt me de evidentie zelve. Alle religies die Europa vreemd zijn moeten mijns inziens verboden worden in Europa: islam, jodendom, hinduïsme, boeddhisme,... Enkel de christelijke en heidens strekkingen hebben bestaansrecht in Europa]
Gisteren kwam er in het programma van Ned 3 "Nova" een echte
fundamentalist aan het woord & het is zoals Guderian schrijft
enkel "mijn godsdienst" heeft reden van bestaan. De toevoeging van
Guderian "in Europa" is natuurlijk flauwe kul : hij bedoelt eigenlijk de gansche wereld : zoals de Europeanen de hele wereld koloniaal en
imperialistisch uitgebuit hebben, hoort de onderdrukking van niet-europese
godsdiensten het plaatje te vervolledigen. Of zoals onze fundamentalist
zo sprekend verwoordde : niet gelovigen mogen hun overtuigeing belijden, als ze maar onder de sharia leven.
Een aparte plaats bij de redenering van Guderian nemen de joden in -
plotseling een niet-europese godsdienst ? Waarom zou het christendom een europese godsdienst zijn & het jodendom niet ? Ze ontstonden
beide in Palestina en werden door toedoen van de Romeinen naar het gehele toenmalige Romeinse rijk ge-exporteerd.. Dat de joden een duizendtal jaren om het zacht uit te drukken in onmin met elkaar leefden,
waarbij de christelijke meerderheid meestal de rol van onderdrukker speelde levert zeker geen "bewijs" voor een stelling als zouden de joden on-europees zijn. Overigens is de profeet Mohammed de eerste om
aan te stippen dat Allah dezelfde enige god is als die van Joden en Christenen & dus de Islam in wezen een europese godsdienst is.
De Islam (of minstens een goed deel van de aanhangers van deze religie)
vindt dat de Godsdienst en de Politiek moeten samenvallen : het zou
een maatschappijbeeld zijn wat de mens dwingend zekere regels oplegt -
naar analaogie van de tijd van de Profeet en de Kaliefen. Dit is
alsof de katholieken terug naar een staat willen waar het Geestelijk gezag boven het Wereldlijk stond ie. de Paus boven de Keizer. De expetimenten
van Islamietische kant in Saoedi Arabië, Iran en Afghanistan zijn
niet bepaald gelukt. De moslims zouden inderdaad beter orde op zaken thuis stellen alvorens aan "de verovering" of "islamizering" van het westen
te beginnen. Ik meen dat er vooral in W.europa meer "afvallige" moslims
zijn dat "bekeerde".[/quote]