Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2004, 16:59   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Het is het ene of het andere. Ofwel betaalt men verder aan de Kerk en dan kan de Staat verder genieten van de lusten (en lasten) van de eigendommen, ofwel geeft men alles terug aan de Kerk zodat die zich verder alleen kan beredderen. Maar dat houdt ook in dat men ALLES teruggeeft. Neem het geval Leuven. Bij teruggave zou de Kerk al zijn gebouwen maar ook 3.000 hectaren grond terugkrijgen. Daarmee kan ze zonder problemen een paar kerken onderhouden.
Ach uiteraard, het is nog niet genoeg geweest voor onze katholieke vrienden.

Het is niet omdat er ooit een van onze voorouders een idiote deal heeft gesloten, dat wij die gaan verderzetten.

Die 3000 hectaren grond en wat real estate die al lang is afgeschreven, zijn inmiddels al meer als afbetaald.

We wouden hier billijk zijn en de katholieke kerk ervan door laten gaan zonder de rekening te betalen, maar als ze zo beginnen, zie ik mij verplicht om terugbetaling te eisen van de dotaties.

Omdat we redelijk zijn, stel ik voor dat de katholieke kerk begint met een dotatie van 10 Miljard geindexeeerde befferkes per jaar. We zullen dat dan binnen 100 jaar nog eens herzien.