Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2004, 17:07   #1
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde

Campagne “Kies voor Vlaanderen” een groot succes

Op 4 februari werd het startschot van de voorjaarscampagne van de Vlaams Blok Jongeren (VBJ) gegeven. De campagne luidde: “Kies voor Vlaanderen!” en mondde uit in een Jongerentrefdag op zaterdag 13 maart 2004.

Vlaanderen stond centraal in deze campagne. De Vlaams Blok Jongeren hadden als doel aan de hand van objectieve en rationele gegevens de Vlaamse jeugd warm te maken voor de onafhankelijkheidsgedachte. Een doel dat gelet het aantal positieve reacties op deze campagne bereikt werd. Via de invulbon van het pamflet kwamen immers al meer dan 100 reacties binnen.

Samen met de folders werd de gekende niet-partijpolitiek gebonden zelfklever uitgedeeld met de boodschap: “Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op”. Door deze sticker op boekentas, agenda, fiets of andere te kleven, bevestigen jongeren trots te zijn op hun Vlaamse identiteit.

Een overzicht van de acties in Brussel-Halle-Vilvoorde:

· 4 februari: Koninklijk Atheneum te Halle
· 11 februari: Sint-Godelieve Instituut te Kapelle-op-den-Bos
· 12 februari: Sint-Jan Berchmanscollege te Brussel
· 10 maart: Gemeentelijk Technisch Instituut te Londerzeel
· 10 maart: Sint-Victorinstituut te Beersel
· 11 maart: Sint-Theresiacollege te Kapelle-op-den-Bos
· 12 maart: MMI - Parnas te Dilbeek

Telkens hebben een tiental leden van de Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde aan de schoolpoort plaatsgevat. Vele leerlingen reageerden enthousiast en kwamen extra zelfklevers en pamfletten vragen. Enkele jongeren kleefden de zelfklever “Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op” spontaan op hun boekentas.

Jörgen Noens
Voorzitter VBJ arr. Brussel-Halle-Vilvoorde