Los bericht bekijken
Oud 5 november 2008, 09:26   #152
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dan stel ik voor dat je de sociaal-economische netwerken eens beter onder de loep neemt. En dan vooral de impact van economische centra (Randstad Holland, Vlaamse Ruit, de Samber-Maasvallei, Île-de-France, het Ruhrgebied,...) op hun respectievelijke hinterlanden. De studie van die structuren en netwerken levert een aantal interessante zaken op. Zoals het feit dat de Brussel in westelijke, noordelijke en oostelijke richting assen van sterke economische bedrijvigheid kent, richting Gent, Antwerpen, Mechelen, Leuven, etc... Maar om één of andere reden "sterft" dat Brussel uit in de Waals-Brabantse weilanden.
Nee hoor ook waals brabant is een sterke economische pijler in belgie, samen met luxemburg de 2 rijkste in wallonie.

Citaat:
Net zoals Brussel een knoop is binnen die Vlaamse Ruit.
Niet echt , eerder een hoek aan die ruit. Gent is ook niet zo belangrijk. In vlaanderen heb je de economische as brussel antwerpen, in wallonie heb je brussel luxemburg.

Citaat:
De giftigheid en waarmee geschoten wordt en de haat vanuit franskiljone en militant belgicistische sferen, van zodra je een discussie wil voeren over Brussel als deel van de latere Vlaamse republiek, doet mij vermoeden dat het helemaal niet zo ondenkbaar is dat Brussel de hoofdstad zal vormen van een onafhankelijk Vlaanderen. De absolute onwil om tot een discussie te komen bewijst dat de schrik in die kringen er flink inzit, dat men zal eindigen in een Brussel, deel van de Vlaamse republiek.
Indien men er zeker van zou zijn dat Brussel zijn eigen weg zou opgaan, zouden ze immers geen reden hebben om een dergelijke haat te verspreiden. En dan zou men met een gerust hart de discussie aangaan. Quod non.
Ik kom uit brussel en nee hoor geen kans. Decenia van indoctrinatie hebben die kans grondig verpest, de vlaamse eisen ed samen met bepaalde vlaamse maatregelen nog meer .

Met genoeg tijd en PR zou je dat kunnen omkeren maar nu of binnen de 10 jaar zie ik dat niet gebeuren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden