Los bericht bekijken
Oud 6 november 2008, 12:37   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Meer "zwarte" wijken = meer criminaliteit volgens Nederlands rapport CBS

Lees en huiver:

Citaat:
AMSTERDAM - De groei van het aantal zwarte wijken in ons land lijkt niet te stuiten. Grote groepen vooral Marokkaanse en Antilliaanse jongeren doorlopen er een volledige criminele loopbaan.

Dit staat in het Jaarrapport Integratie van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat vandaag wordt gepresenteerd. Er zijn ook positieve ontwikkelingen. Hoogopgeleide allochtonen hebben inmiddels net zo vaak een baan als autochtonen, grote bedrijven hebben vaak gemengd personeel en afgelopen jaren is het gemiddelde inkomen gestegen voor de tweede generatie allochtonen.

De meest verontrustende cijfers uit het rapport in opdracht van minister Vogelaar hebben betrekking op de jeugd. Zo laat het CBS zien dat Marokkaanse en Antilliaanse jongeren vanaf twaalf jaar ruim twee keer zo vaak naar het bureau Halt worden gestuurd om daar met een werkstraf hun blazoen schoon te poetsen.

Het gaat hier, in tegenstelling tot Turkse en autochtone jongeren bijvoorbeeld, in de meeste gevallen om vermogensdelicten, diefstallen dus.

Politiecijfers

Het effect van de Halt-straffen lijkt voor die jongeren bovendien gering, want vooral de Marokkaanse jeugd staat veruit het vaakst en vaker op jongere leeftijd voor het eerst als officieel dader geregistreerd in de politiecijfers. De eerste aanraking met politie en justitie zet deze jongeren vervolgens niet aan tot een andere levenswijze. Want onder de twaalf- tot achttienjarigen gaan negen van de tien Marokkaanse jongeren opnieuw in de fout. Bij autochtonen is dat 65 procent. Het rapport laat bovendien zien dat de jonge criminelen onder de Marokkanen veel actiever zijn dan de autochtonen en Turken die in hun jeugd herhaaldelijk de fout in gaan. Marokkanen hebben in enkele jaren tijd 2,5 keer meer nieuwe processen-verbaal op hun naam staan na de eerste overtreding dan autochtonen. De onderzoekers signaleren dat het voor allochtone jongeren steeds lastiger wordt om in contact te komen met autochtonen. Ze wonen vaker in zwarte wijken en gaan vaker naar zwarte scholen. Vooral door groei van de allochtone bevolking is het aantal wijken waar meer dan 25 procent van de inwoners allochtoon is met ongeveer twee derde toegenomen de afgelopen jaren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._wijken__.html
Dus als ik bovenstaand bericht goed gelezen heb, is het niet alleen zo dat allochtonen, en dan met name Marokkanen, niet alleen crimineler zijn dan de autochtonen, maar dat ze vergeleken met autochtone criminelen ook nog eens 2,5 keer crimineler zijn. En ik neem aan dat het niet anders is in andere landen in Europa waar dit volk zich op pleegt te houden.
Ik vraag me af waarom uitgerekend de Marokkanen altijd en overal met kop en schouders boven de rest uitsteken in zowat alle negatieve statistieken. Wat is er toch aan de hand met dit volkje?

Overigens doet het me wel deugd om te zien dat dit soort zaken tegenwoordig wel gewoon gezegd mag worden, daar waar Pim Fortuyn een aantal jaar geleden voor hetzelfde door het zelfverklaarde "wel"denkende linkse deel van politiek en bevolking gedemoniseerd werd, en uiteindelijk vermoord terwijl hij gewoon de waarheid zei.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden