Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Het blijft mij trouwens volstrekt onduidelijk hoe het ook maar mogelijk is dat men een bank opdeelt en zelfs laat overnemen zonder hierin de aandeelhouders te kennen.
|
Zoals "Yves" droogweg opmerkte onlangs hieromtrent,als,in het slechtste geval,de akties rondom Fortis via gerechtelijke weg ongedaan worden gemaakt trekt de Staat zich als aandeelhouder terug (nog goed voor de begroting ook) en mogen de "verongelijkte" aandeelhoudertjes het zelf uitzoeken....
De situatie is ondertussen zo gestabiliseerd(mede door het unisono optreden van overheden doorheen gans de EU) dat we het zonder Fortis ook wel kunnen....
Kijk,op dat beruchte weekend mocht Fortis SPAAR-bank niet vallen(de rest lag eigenlijk al omver)...vandaar dat de SPAARbank beveiligd werd....Ik kan me rustig voorstellen dat de belangen van de PARIBAS-rekeninghouders en deze van de Fortis-aandeelhouders NIET meer samenlopen...
en nu?
who cares...... want de andere kaarten (Dexia,KBC,Ethias....) zijn al geschud.....de clowns van Fortis zijn verwijderd uit de vergelijking.Onze economie is te belangrijk om dat aan hen over te laten.