Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Ik ben geen VB'er maar.......
Is al even geloofwaardig als "Er was eens ......."
Allochtonen meer rechten? Tot hiertoe heb ik geen enkel tastbaar bewijs gezien.
Alle wettelijke rechten en plichten zijn op iedereen toepasbaar.
Nergens heb ik ooit een regel gelezen dat allochtonen meer rechten hebben/krijgen dan autochtonen.
|
Dan moet u eens kijken naar de voorwaarden waaraan moet worden voldaan om uren GOK (=
Gelijke
Onderwijs
Kansen-> ter vervanging van de vroegere zorgverbreding) te krijgen in de basisschool:
-
De ouders behoren tot de trekkende bevolking: dwz dat de ouders binnenschippers, kermis- of circusexploitanten of -artiesten, of woonwagenbewonders zijn. Woonwagenbewonders zijn personen met een nomadische cultuur die zich legaal in België bevinden en die traditioneel in een woonwagen wonen of gewoond hebben, in het bijzondere autochtone voyageurs en de zigeuners, en degene die met deze personen samenleven of er in de eerste graad van afstammen.
-
De moeder is niet in het bezit van een diploma secundair onderwijs, een studiegetuigschrift van het tweede leerjaar van de derde graad secundaironderwijs of van een daarmee gelijkwaardig studiebewijs.
-
De leerling wordt tijdelijk of permanent buiten het eigen gezinsverband opgenomen door een persoon, een gezin, een voorziening of een sociale dienst in het kader van bijzondere bijstand.
-
Het gezin leeft van een vervangingsinkomen
-
De thuistaal is niet Nederlands dwz dat de taal die gebruikt wordt voor de gangbare communicatie i het gezin niet het Nederlands.
Waar staat:
een kind dat hulp nodig heeft verdient zorg? Deze indikatoren lijken mij zeer discriminerend en toch spreekt men van gelijke kansenbeleid????? Blijkbaar heeft een kind met dyslexie minder recht op gelijke kansen dan een kind dat geen Nederlands spreekt (dit niet enkel bedoeld op Turken of Marrokanen, ook Engelstaligen, Spaanstaligen, Duitstaligen, ...)
Vreemden/allochtonen (en dan bedoel ik ze ook weer ALLEMAAL niet enkel de door sommige geviseerde groep) krijgen door het laatste punt meer rechten.