Los bericht bekijken
Oud 11 november 2008, 14:44   #222
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je zou mensen met kinderen die onder een bepaald inkomen zitten inderdaad volkomen gratis onderwijs, gezondheidszorg, tegemoetkoming in kleding, vrije tijdsbesteding kunnen geven, met desnoods huursubsidie voor een betaalbare woning en gratis openbaar vervoer.
Maar geen geldelijke middelen...het is nu helaas inderdaad zo dat kinderbijslag net in gezinnen waar kinderen door 'sociale' klasse' kwetsbaar zijn dit geld aan van alles behalve de kinderen zelf wordt uitgegeven.
Het geldelijk bedrag zou gelijk mogen zijn aan zakgeld, wat op naam van het kind wordt gestort. Maar dan moet zorg voor het kind ( kleding, woonruimte, opleiding en onderwijs, gezondheidszorg) ook werkelijk gratis zijn.
Scholen zouden ook meer warme maaltijden mogen aanbieden, aan lage prijzen, zodat kinderen ook binnen gezinnen met ouders die problematisch 'opvoeden' regelmatig behoorlijk te eten krijgen, van deze maatregel zouden ook werkende ouders profiteren!

En ja; van mij mag een gedeelte van die maaltijden 'halal 'zijn!Vegetarisch is een goed alternatief!Zo kunnen meer kinderen van de alternatieve maaltijd gebruik maken.
Misschien kan de school samenwerken met opleidingcentra; werkloze ouders kunnen zo worden ingeschakeld om in de keukens van de school zelf wat te verdienen en doorstromen naar andere grootkeukens.
Goede post, maar mijn bedenkingen heb ik bij datgene in het vet gezet is. Waarom zouden kinderen in hemelsnaam halal of vegetarisch moeten eten? Is degelijke 'haram-kost' voor het doorsnee Vlaamse kind niet goed genoeg meer ? Ik blijf erbij, 'zij' moeten zich aanpassen aan onze eetgewoonten en voedingspatroon en niet omgekeerd. Maar ik besef dat deze opmerking uiteraard wat 'off topic' is.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden