Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
96.087 oftewel maar liefst 92,56% van de overlijdens van 1997.
Na een controle op NIS blijkt het volgende
Totaal overlijdens Door geweld Zelfmoord Accidentele val Verkeer Infectieuze en parasitaire ziekten Verschil
Deze mensen sterven dus aan ziekten die gerelateerd zijn aan het roken en vermits iedereen wel rookt, al is het passief ligt daar dus ook de oorzaak .
Wellicht liggen de cijfers nog wel hoger ten nadele van de tabac. Hoeveel mensen verongelukken niet met de wagen omdat ze een sigaret opsteken of laten vallen. Idem voor de omschrijving accidentele val. Hoeveel van de zelfmoordenaars gaan niet over tot de daad omdat ze zonder sigaretten zitten, hoeveel mensen slaan niet iemand dood omdat ze zonder nicotine zitten?
Als we dus tabac even totaal wegdenken in 1997 zouden er slechts 7.713 gestorven zijn. Ik hoor het u al zeggen en inderdaad dat zijn er nog 7.712 teveel.
|
Wa ne zever is me dat?
Als ex-roker ben ik een fervent tegenstander geworden van tabak, maar uw uitleg doet voorstanders handenwrijven en is op zijn zachts gezegd niet-wetenschappelijk.
Het aandeel van tabak in de doden zal wel niet te onderschatten zijn, maar aftelsommetjes zijn echt wel belachelijk, zeker als je weet dat er verder longkanker en aanverwanten bij mannen voor 11,03% en bij vrouwen voor 2,10% verantwoordelijk is in 1997 voor de dood van die 103800 mensen.
Relativeren mensen...