Los bericht bekijken
Oud 13 november 2008, 06:33   #11
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Maar zijn ze volledig (gemeente, provincie, secundaire taksen)?
en gaan ze op voor een grote groep (niet enkel jouw situatie)?
en gaan ze op voor verschillende groepen (zelfstandige, arbeider, aandeelhouder,...)?
zelfs in mijn grote centrum gemeente van Limburg betaal ik percentsgewijs minder belastingen, al zijn het de tjeven die er altijd geregeerd hebben...
mijn provincie bleef gelijk en wat jij secundaire taksen noemt...
als ik iets consumeer dat ik vroeger niet consumeerde en ik betaal daar BTW op, dan is dit uitzonderlijk een stijging... en vermits ik de tering naar de nering zet met mijn pensioen, compenseer ik bijkomende cathegorieën uitgaven door een daling van andere....
en de objectiviteit ten goede nemend heb ik mijn rekenbladen gebaseerd op willekeurig genomen mensen van zoveel mogelijk beroepen die ik ken en kon consulteren...

statistisch is mijn staal misschien niet heel groot....
maar door de willekeurige keuze van de onderzochte beroepen kan ik mij toch een gedacht vormen...

en ik zowel als de mensen voor wie ik het deed... wij zijn overtuigd van onze bevindingen...

die uiteraard niet passen in "the aim to be fitted" van sommige deelnemers aan dit forum en deze en gelijkaardige draden...

mijn participatie aan deze draad werd uitgelokt door een deelnemer die mij een kwalificatie aangemeten heeft waar ik niet kan mee akkoord gaan en ik heb mij derhalve verdedigd... wat ik toch wel mag... met mijn percipiëren van hetgeen waarover het gaat...

ik heb niet goed begrepen wat de aandeelhouder hierbij komt te zijn...
beurstaksen en andere lasten op financiële operaties volgen een heel andere richting dan hetgeen meestal aanvaard wordt als zijnde belastingen...
wat niet wegneemt dat men ze zou kunnen includeren...
vermits ik geen aandeelhouder ben en de roerende voorheffing op spaarinleg naar benden ging sinds 1999, was ook daar mijn ervaring positief...
maar dat aanzie ik als een andere zaak...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 13 november 2008 om 06:41.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden