Los bericht bekijken
Oud 13 november 2008, 09:41   #1
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard lego verliest slag om blokjes

lego verliest slag om blokjes

Dit artikel staat op de site van het nieuwsblad.

Het octrooi van de lego blokjes is verlopen en in principe mag iedereen nu lego blokjes maken maar dit is tegen de zin van de denen die lego hebben uitgevonden.

Vinden jullie dat lego niet nagemaakt mogen worden of vinden jullie dat dit goed is dat nu iedereen lego blokjes mag gaan maken?

Ik persoonlijk vind dat de lego blokjes niet nagemaakt mogen worden om de simpele redenen :

lego is kwalitatief zeer goed speelgoed, indien lego op zijn blokjes zware concurrentie krijgt zal het moeten snoeien in de productiekosten en zal de kwaliteit achteruit gaan vrees ik, het word mss dan wel goedkoper maar hebben we al niet genoeg rommelblokjes op de markt?

lego heeft nu 5000 mensen in dienst, lego is vrij duur speelgoed dus als er concurrentie komt zullen er ongetwijfeld mensen ontslagen worden omdat de concurrenten zullen hoogstwaarschijnlijk onder de prijs van lego gaan

Legoblokjes is een succes geworden door lego zelf, men koopt lego dikwijls voor de kwaliteit en voor de naam en deze 2 zaken komen in gevaar indien iedereen zulke blokjes mag gaan maken.

om die redenen vind ik dat lego speelgoed beschermt moet worden
slegie is offline   Met citaat antwoorden