Los bericht bekijken
Oud 13 november 2008, 14:46   #16
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Daar gaat het hem ook helemaal niet om. Nederlanders hebben ook hun gedacht over Belgen en omgekeerd. Duitsers over Nederlanders en omgekeerd. Vlamingen over Walen en omgekeerd. Rechtsen over linksen en omgekeerd. Dat is lang niet altijd positief te noemen. Zeker de dag van vandaag

Het punt is dat de visie die bepaalde mensen met een andere origine die hier wonen hebben over nieuwe migranten bijna letterlijk overéénkomt met wat bepaalde Belgen ooit vonden of nog vinden over migranten, ook al zijn de mensen in kwestie zelf ooit migrant geweest. Die mensen bevinden zich plots in de rol van de verwende autochtoon die zijn rijkdom moet delen met nieuwe mensen die vaak erg verschillend zijn en ja bepaalden onder hen kunnen dat ook niet verkroppen. Daarom zie je nu vaak bepaalde Marokkanen die hier al wat langer zijn op dezelfde manier redeneren zoals ooit de bekrompen blokker in de Antwerpse seefhoek over hen redeneerde. Alleen doen die dat nu over de Poolse loodgieter die wat verderop in hun straat woont.

Geloof mij, wanneer het over multicultuur gaat zijn er hier niet veel die daar meer mee te maken heb dan ik. Alleen staat mijn mening u niet aan. Overigens heb ik nog een grotere hekel aan allochtonen die zo redeneren dan wanneer westerlingen zo redeneren. Die zouden simpelweg beter moeten weten.
Wat jij blijkbaar niet weet, is dat het overlevings- instinct, het instinct voor zelfbehoud (= Eigen Volk Eerst ) universeel is. D�*t hebben we allemaal gemeen inderdaad. Enkel JOUW reactie (laat ze allemaal maar binnen, we gaan alles delen) is abnormaal, suicidair zelfs.
Dat 3de generatie allochtonen geen nieuwe migranten meer willen is niks anders dan een uiting van dat overlevingsinstinct. Maar dat neemt niet weg dat ze hier zelf in feite niks te zoeken hebben. Je moet helemaal geen hekel hebben aan die mensen , die zijn 100 % normaal, je moet ze enkel wegsturen, naar hun 2de paspoort-land.
piraat is offline   Met citaat antwoorden