Los bericht bekijken
Oud 14 november 2008, 13:00   #260
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja in stammenoorlogen is het altijde schuld van een ander. In het huidig conflict is dit niet anders. Sommige Franstaligen beschuldigen de Vlamingen dat ze Vlaanderen willen zuiveren van anderstalige elementen en sommige Vlamingen beschuldigen de Franstaligen van "imperialisme". Wat mij betreft ligt de waarheid in het midden en de vraag wiens schuld het is is vragen wat eerst kwam de kip of het ei.
Neen, neen, neen. Doe om te beginnen alstublieft niet alsof je overal boven staat. Je hebt hier zeer consequent de kant gekozen van de franstalige argumenten, en als je gevraagd wordt om dat te motiveren sta je ineens overal boven en is het allemaal primitief geruzie waar je je niet mee bezig wil houden.

Verder is het een HELE HELE GROTE persoonlijke ergernis van mij als wetenschappelijk opgeleid persoon wanneer mensen automatisch de waarheid in het midden willen leggen bij elk meningsverschil. De wereld is geen convexe schijf omdat er klojos zijn die hem plat willen noemen, ze is rond. Evolutie is niet een klein beetje waar, en de Holocaust is niet half gebeurd. Voor het ene zijn er wel degelijk aantoonbare bewijzen, voor het andere niet, integendeel.

Als jij kant B verdedigt, wel geef dan ook de argumenten. Ik stel dat taalkundige agressie en uitbreidingsdrang (ofte jouw imperialisme) in dit land enkel van de Franstaligen is gekomen. Als jij zegt dat Vlamingen precies even schuldig zijn, hoor ik graag waarom.

Als jij het Franstalige argument dat Vlaanderen haar grondgebied wil "zuiveren van anderstalige elementen" (jouw woorden) bijstaat, dan hoor ik graag waarom. De waarheid is dat je niet één voorbeeld zal kunnen geven van rechten die systematisch geschonden zijn (hoegenaamd een contrast met de Franstalige gewesten), en dat Vlaanderen bij uitstek de eerste plaats bekleedt in de begeleiding en integratie van immigranten en anderstaligen.

Als je toch geen argumenten kan geven dan stel ik voor dat je ook je mening navenant herziet.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden